• havtorn

    Bra erotisk litteratur, en tipstråd!

    Efter att ha läst Fifty shades of Gray UTAN att känna minsta lilla kittling, blev jag sugen på att hitta den riktigt bra erotiska litteraturen. Nu undrar jag om någon har något tips på litteratur som gärna både är sexig, erotisk och bra. Framför allt ska den vara kittlande.

    Ös ur er alla tänkbara tips på litteratur, som lämnat er... sugna på mer, eller kanske t o m tillfredsställda. Jag inser att detta till stor del är en smakfråga - vissa gillar det poetiska, andra gillar det raka och råa, etc. Men i den här tråden är alla tips välkomna.

  • Svar på tråden Bra erotisk litteratur, en tipstråd!
  • Aniiee

    Anne Rice's Sleeping Beauty-serie är ju en klassiker...

    Annars hänvisar jag till min sidfot... 


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • havtorn

    Jag trodde att det skulle strömma in tips i tråden. Visst läser folk böcker med sex i?

    När jag var tonåring läste jag både Judith Krantz och Jean M Auel, inte ENBART för sexet (Grottbjörnens folk var ju inte särskilt sexig), men det bidrog förstås till attraktionen. Vet inte om jag skulle tycka att de var lika bra eller upphetsande idag... men till dem som inte har läst dem redan vill jag särskilt rekommendera Hästarnas dal (Auel), och Scruples (Krantz).

    Som vuxen har jag läst Anaïs Nins noveller, som väl också är klassiker i genren erotica. Kan också rekommenderas till dem som är sugen på erotisk litteratur som är välskriven.

  • Fridayyy

    Jag skulle vilja läsa nåt som inte är så förutsägbart. 5o nyanser var ju HEMSK i det avseendet...vill nog ha lite mer snusk i snusket och inte så "perfekt".

  • Aniiee
    havtorn skrev 2013-08-17 20:02:26 följande:
    Jag trodde att det skulle strömma in tips i tråden. Visst läser folk böcker med sex i?

    När jag var tonåring läste jag både Judith Krantz och Jean M Auel, inte ENBART för sexet (Grottbjörnens folk var ju inte särskilt sexig), men det bidrog förstås till attraktionen. Vet inte om jag skulle tycka att de var lika bra eller upphetsande idag... men till dem som inte har läst dem redan vill jag särskilt rekommendera Hästarnas dal (Auel), och Scruples (Krantz).

    Som vuxen har jag läst Anaïs Nins noveller, som väl också är klassiker i genren erotica. Kan också rekommenderas till dem som är sugen på erotisk litteratur som är välskriven.
    Jag är så dålig på straigthsexlitteratur, tyvärr. Vill ni ha gaysex kan jag tipsa om bortåt 50 direkt ur huvudet.....

    Jag trodde ju att Auel skulle vara extremt... eh... de sa mest saker om våldtäktscener och att det var hemskt, men jag måste ha fått tag på den censurerade upplagan...
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • havtorn
    Aniiee skrev 2013-08-17 20:10:47 följande:
    Jag är så dålig på straigthsexlitteratur, tyvärr. Vill ni ha gaysex kan jag tipsa om bortåt 50 direkt ur huvudet.....

    Jag trodde ju att Auel skulle vara extremt... eh... de sa mest saker om våldtäktscener och att det var hemskt, men jag måste ha fått tag på den censurerade upplagan...
    Våldtäkten var ju i Grottbjörnens folk, där Ayla förlorar oskulden till en neanderthalare. Kinky, men inte särskilt upphetsande. I Hästarnas dal minns jag bara samtyckande sex. Väldigt mycket och explicit, och då tyckte jag åtminstone att det var upphetsande. Fast extremt var det ju inte.

    Om sexet är straight eller gay tycker jag har mindre betydelse. Huvudsaken att det är hett.
  • havtorn
    Fridayyy skrev 2013-08-17 20:09:59 följande:
    Jag skulle vilja läsa nåt som inte är så förutsägbart. 5o nyanser var ju HEMSK i det avseendet...vill nog ha lite mer snusk i snusket och inte så "perfekt".
    50 nyanser var så illa skriven, kärlekshistorien var inte trovärdig, och sexet var inte hett. Trist. Håller med om att det inte behöver vara "perfekt".
  • Aniiee
    havtorn skrev 2013-08-17 20:34:47 följande:
    Våldtäkten var ju i Grottbjörnens folk, där Ayla förlorar oskulden till en neanderthalare. Kinky, men inte särskilt upphetsande. I Hästarnas dal minns jag bara samtyckande sex. Väldigt mycket och explicit, och då tyckte jag åtminstone att det var upphetsande. Fast extremt var det ju inte.

    Om sexet är straight eller gay tycker jag har mindre betydelse. Huvudsaken att det är hett.
    Ah, kag läste inte ens klart Grottbjörnens folk, hade två kapitel kvar när biblan ville ha tillbaka den. Var överhuvud taget inte särskillt impad av den.

    Då önskar jag reka Glimpses av Lynn Flewelling. Det är en sidobok till hennes Nightrunner series, som avhandlar lite saker som hände den ena huvudpersonen före Nightrunner och det som hände de båda (manliga) huvudpersonernas första morgon som älskande par. Den är riktigt trevlig. Resten av Nightunners innehåller en hel del allusioner också, till exempel ränner Alec (den ena i paret) på Seregil (den andra i paret) på ett bordell, och när deras vän trollkarlen Thero tänker sig att förtrolla sängen Alec och Seregil sovit i så att resten av huset ska tro att de fortfarande sover så.... ja... det är inte minnet av sömn som sägen plockar fram i alla fall.... =)

    Sen har jag ju massor av manga yaoi jag kan reka också, men det kanske är FÖR grafiskt..... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Bra erotisk litteratur, en tipstråd!