Inlägg från: Anonym (ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ansvar)

kräks

Hur ofta är dom hos er? Varannan vecka?
    Jag skulle ha slagit näven i bordet och sagt att antingen hjälper ni till eller så ryker internet,mobil,tv eller något annat de förmodligen sysselsätter sig med.
    Jag har en tonåring hemma som är nästan likadan men nu har hon inget val, jag städar inte åt henne, hon får diska sina egna saker, tvätta sina kläder och städa sitt rum helt själv och hon inser att jag viker mig inte.
    Jag har dessutom dragit ut internet, och struntat i att fylla på mobiltelefonen med pengar och då blev det fart.
    Även om det finns bättre metoder och jag har provat alla så var detta förmodligen det bästa jag testat.
    Lycka till! 

• Anonym (ansvar)

Vad tråkigt att mamman låter ungdomarna slippa undan ansvar.
    Jag vet en del unga som slapp allt hemma som faktiskt skötte sig när de fick egna lägenheter, men jag tycker ändå inte man ska slippa bara för att man bor hemma.
    Det är ändå ett hushåll som är till för hela familjen och alla bör hjälpas åt.

Tycker mamman det är roligt att städa upp efter sina stora barn hela tiden?
    Det är klart att man inte behöver lasta över allt på barnen, men givetvis borde man se till att dom också har sysslor att utföra för att allt ska rulla på, det blir ju bättre stämning hemma och om alla hjälper till så slipper ju en eller två personer slita som djur..

Är det kanske så att mamman inte orkar ta striden om hon själv skulle mana barnen till städning osv?
    Trist när det ska vara på två olika sätt, och än mer trist när barnen "väljer" den lättare föräldern utan regler, det är ju inte ett krig de ska städa upp efter precis..! 

• Anonym (ansvar)
    Anonym (kräks) skrev 2013-08-16 21:29:34 följande:

nej hon tycker inte det är kul att städa efter dom, men eftersom dom slipper undan så är dom emellanåt mer där än hos oss och det är enligt henne jättebra. Hon verkar använda detta som att få sambons barn att inte vilja vara hos oss för vi är "elaka"
    Oj vad trist.. Ni blir ju knappast  "elaka" för att vilja fostra barnen på rätt sätt.. 
    Det kan inte ligga något annat bakom allt?
    Om de är nära myndighetsålder kanske hon vill att de stanna kvar hemma så länge som möjligt och ger dom en enkel utväg - de slipper ansvar, för mamma fixar.
    Annars kanske hon vill vara "bättre förälder" än er som inte plågar barnen med städning, diskning m.m eftersom de är unga..
    Så svårt att veta varför man som förälder hellre curlar sönder barnen än gör något bra för dom, som de senare kan tacka en för lite länge fram i livet. 
Svar på tråden kräks