Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Fick en total sfinkteruptur, nu gravid igen.

Man SKA enligt föreskrifter få ett KS om man tidigare fått en så svår förlossningsskada som du fått.
    För min kompis var det inte ens snack om att hon skulle behöva föda vaginalt, utan hennes BM skrev en remiss och läkaren sa ok på en gång när han läste att hon fått en totalt sfinkterruptur. 

• Sweet life
    minimeee skrev 2013-08-20 13:08:28 följande:
    Ja jag hoppas verkligen det. Jag vägrar tex att göra cellprov eller en vanlig gynundersökning.. Tanken på att sära på benen får mig både svimfärdig och spyfärdig. Det finns liksom inte en chans att jag ska krysta ut en bebis igen.
    Även om ett snitt känns lite läskigt så går det inte ens att jämföra mot en vaginal. Jag vill inte ha en stomipåse på magen vid 26 års ålder liksom.
    Jag blev sexuellt utnyttjad som litet barn, inget jag tänkt så jätte mycket på innan. Och knappt några som vet om det. Men på något konstigt sätt så efter min vaginala förlossning så har det blivit väldigt jobbigt när jag tänker på det som hände när jag var liten. Kanske att det har ett samband med smärtan i underlivet? Kan jag ha det som argument ochså? inget som jag sa om vid min förra förlossning för jag vill helst förtränga det.
    Ja, du kan absolut ha det som argument. Har läst om kvinnor som blivit våldtagna t ex som också blivit garanterade snitt direkt.
Svar på tråden Fick en total sfinkteruptur, nu gravid igen.