Behöver man ha socker?
Nä frukt är såklart inte nödvändigt.
Jag däremot tycker det är bra med frukt, för mig funkar det bra som mellanmål och jag skulle inte vilja leva utan vare sig frukt eller grönsaker (de senare innehåller ju dock inget fruktsocker)
Socker har ju fått ett grymt dåligt ryckte de senaste åren och jag tror eg inte på några förbud alls när det kommer till kost. Kan man inte hantera sötsaker i små mängder kanske det är bättre att avstå helt men en chokladbit (obs bit, inte kaka) någon gång i veckan gör liksom varken till eller från om man i övrigt äter bra och varierat.
För mig har det oftast varit så att jag ätit för mycket efter avslutad amning och jag har behövt minska portionsstorlekarna för att komma ner till min trivselvikt. Man kan äta hur bra som helst men äter man för mycket blir ändå det totala intaget för stort för att man ska tappa i vikt.
Jag personligen mår bäst på en kost med mycket grönsaker, inga mackor och kakor/godis men väl långsamma kolhydrater och en del frukt. Fett undviker jag inte men söker heller inte upp och jag försöker att välja bort en del mejerprodukter till förmån för t ex avokado, proteiner brukar ge sig själv för mig. De behöver jag sällan tänka på.