• Anonym (Påklädd)

Hur pryda inför familjens respektive?

Har funderat på en sak. Mina systrar, en yngre och en äldre, går i bh och trosor hemma hos mig och min man när de ska duscha och så. Inte bara in och ut i duschen utan stannar och pratar, sitter vid bordet etc. På kvällarna går den ena i trosor och t-shirt. Själv skulle jag aldrig göra så hemma hos dem och deras respektive eller hemma hos min mans syskon. Vi är alla tre mellan trettio och fyrtio. Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur pryda inför familjens respektive?
  • Frontline

Går klädd precis hur jag vill och hos vem jag vill...
    skulle inte må det minsta illa om jag stod i kalsonger för 10:- och en gratis T-shirt från jobbet framför kungen ens...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (respekt)

Det handlar väl inte om att vara pryd? Snarare att man behandlar andra med respekt genom att vara anständigt klädd när man vistas i deras hem.

• vikarien

Antar att dom sover över när dom hälsar på?
    Jag går i pyjamas hos min bror med familj, men är jag hos svärisarna eller hos svägerskan har jag alltid kläder på!

• cosinus

Tja jag tycker ju trosor och bh är någon form av miniminivå för anständighet. Det kan jag öppna dörren i, gå förbi och snabbt byta några ord med någon i hemmet (besökare) eller hos någon annan om jag hälsar på om vägen till mina kläder går där förbi.

Men, får jag planera som jag själv vill och inget stör planeringen så drar jag ju gärna på mig tröja och byxa. Däremot inför kvällen kan jag röra mig lite mer avslappnad i en myströja och trosor, det känns ändå inte så avklätt och jag är ju ändå på väg isäng. Beror väl kanske på valet av trosor också, skulle ju inte skutta runt i string men nu har jag nästan alltid hipsters.

Jag är som person synnerligen opryd och har inga problem med nakenhet men det känns ändå som att det är god ton att inte förvänta sig att andra ska vilja se hur mycket som helst.

• Burberry

Inga problem med trosor o bh hos mina svärföräldrar eller svägerskor. Tycker det motsvarar bikini, och det visar man ju sig i på offentliga stränder. Delat semesterlägenhet med min svägerskas familj, vete tusan om alla ens alltid haft underkläder på sig då alltid.

Gäster hos oss: allt är tillåtet. Gränsen går vid när någon sätter sig naken i soffan - då har jag slängt en handduk att sitta på (ja, det har hänt). Har ofta lättklädda gäster i.o.m. att vi har pool o norrlandstunna. Går själv runt naken ganska ofta, ser inget konstigt i det.

• Harmagedon

Nja... Vi går väl inte runt i underkläderna inför varandra riktigt. Alltså man kan gå upp på natten/morgonen och göra en flaska åt ett hungrigt barn men sättet man sig och pratat brukar det åka på en t-shirt iallafall. Killarna brukar dra på sig shorts.

Det gäller inom min sida av familjen. Hans sida klär sig före frukost så då gör jag det också.

• nagev

vi bastar gärna med mina syrror o respektive Därav följer att vi tom är nakna inför varann Funkar hur bra som helst

• Waldo

När vi bor hos min syster och hennes familj försöker vi av respekt att vara lite anständiga av oss.

Då är det trosor och linne när man kommer upp på morgonen eller kommer ut från duschen
    Innan man har fått på sig kläderna för dagen

Hemma kan vi lunka runt i trosor och kalsonger utan att någon ens har höjt på ögonbrynen

• Mälaröbo

Det handlar väl mer om hur väl man känner varandra.... Dessutom umgås vi en del på stranden på somrarna så trosor o bh har de sett mig i förut. Hos min syster o hennes man skulle jag kunna gå genom ett rum i trosor o bh, men inte hos mina svägerskor.

• Anonym (Påklädd)

Blandade bud ser jag. Pyjamas, nattlinne etc reagerar jag inte på utan det är mer själva tros- och bh-grejen. Jag själv tar alltid med mig rena kläder in i duschen och klär på mig där när jag är borta eller vi har främmande, skulle inte känna mig bekväm annars. Stranden är för mig en annan sak, det handlar inte om man inte sett varandra nakna eller halvnakna tidigare. Är för mig annorlunda i hemmet och att gå runt i underkläder. Men som jag ser verkar majoriteten inte ha något problem med det så jag är väl lite pryd då.

• Fröken reserverad

Tshirt och trosor. Är det sommar fungerar bikini med ( om man tex är på väg ut för att sola)

Reserverad står för upptagen.
Svar på tråden Hur pryda inför familjens respektive?