• AnitaAndersson

Dubbel dragning från kontot av Ica maxi.

Den 14:e aug handlade jag på Ica maxi. Den 16:e hade det blivit registrerat på kontot med dragning av 645,49:-.
    Nu ser jag idag att det igår har registrerats en dragning till från Ica maxi, på 645,49:-! Exakt samma summa. Har ju inte handlat där sen 14:e.

Vem kan jag kontakta för att få tillbaka pengarna? Det är ju inga preliminära belopp utan det är draget från kontot :( ... Suck!

• Svar på tråden Dubbel dragning från kontot av Ica maxi.
  • LaFontaine

Du börjar med att slå en signal till Ica. Det kan räcka att det hjälper. Sånt där händer ibland men brukar ordna sig rätt snabbt.

• savu

Det kan vara preliminärt ändå, det har hänt mig ett par gånger och då har ena beloppet kommit tillbaka till kontot efter några dagar. Men självklart har jag kontaktat butiken/restaurangen etc ändå. Telefon borde gå utmärkt, men jag tror inte du kan gå in på en annan Ica.

• Clementz

Min fru observerade samma fenomen (datum) gällande ett inköp i Södra Sandby (ICA Andersson). Hon kontaktade banken som kunde bekräfta att det inkommit klagomål om dubbla dragningar från ICA-butiker i hela landet, runt 15-16 augusti. Det är inte banken som ställt till det utan ett ICA-problem. ICA kommer att behöva korrigera dessa dubbletter i kommande vecka.

mvh

/Mats  

• DandelionDust

Detsamma har hänt oss, igår! Fast inte på Ica Maxi utan på en liten Ica-butik här i närheten som inte ens är öppen idag. Jätteirriterande är det, jag hoppas verkligen det går att bara prata med dem. Jag tror inte vi har kvitto kvar, men det är ju konstigt att exakt samma summa dragits 2 dagar i rad.

• LaFontaine
    DandelionDust skrev 2013-08-18 10:15:03 följande:
    Detsamma har hänt oss, igår! Fast inte på Ica Maxi utan på en liten Ica-butik här i närheten som inte ens är öppen idag. Jätteirriterande är det, jag hoppas verkligen det går att bara prata med dem. Jag tror inte vi har kvitto kvar, men det är ju konstigt att exakt samma summa dragits 2 dagar i rad.

Men snälla rara, varför skulle det inte gå att prata med dem? Det är ingen som försöker lura dig. Med största sannolikhet är det ett fel i ICAs system eller i överföringen till banken. På den tiden jag jobbade i butik var det ett företag som hette Strålfors som skötte den överföringen. Det hände då och då att saker krånglade. Det gör lätt det när man har med datorer att göra. Se bara vad som hände på Arlanda igår.
  • DandelionDust
    LaFontaine skrev 2013-08-18 11:39:32 följande:

Men snälla rara, varför skulle det inte gå att prata med dem? Det är ingen som försöker lura dig. Med största sannolikhet är det ett fel i ICAs system eller i överföringen till banken. På den tiden jag jobbade i butik var det ett företag som hette Strålfors som skötte den överföringen. Det hände då och då att saker krånglade. Det gör lätt det när man har med datorer att göra. Se bara vad som hände på Arlanda igår.
    Jag vet att det går att prata med dem, men jag skrev faktiskt BARA prata med dem. Vi har inte kvitto kvar och ingen skrivare, jag vill inte hålla på och krångla med att behöva fixa kontoutdrag för deras misstag, det var det enda jag menade.

Idag har de dessutom stängt, vi bor på landet.

Var skrev jag att någon försökt lura mig? Bara att det är riktigt irriterande eftersom jag pga dem hamnade minus på mitt konto. Bara tur att jag kollade, jag gillar inte att övertrassera.
Svar på tråden Dubbel dragning från kontot av Ica maxi.