Vad det för fel på min jävla mamma!!!
Jag är en 21 årig tjej som under hela min tonårstid varit otroligt frustrerad över min mamma.
Exempel på saker hon gör och har gjort
När man ligger och vilar har skit ont i huvudet så man inte kan hålla ögonen öppna eller orkar höra ljud eller ens röra käken så öppnar hon dörren till mitt rum och frågar hur det är med mig "jag har jätteont i huvudet och vill vara ifred" och hon svarar "ojdå vad är det då för fel" och jag svarar "jag har migrän men precis tagit en tablett och väntar på att den ska börja värka." Men sen forsätter hon trots att jag innan kämpat fram de tidigare orden "vad har du gjort idag då?".
Hon kan ringa mig på arbetstid och trots att jag säger att jag är upptagen och snällt svarat på hennes idiotiska konverasation som innan låtit
mamma: hej vad gör du?
jag: jag jobbar vad vill du?
mamma: nej men ingenting speciellt vad hade du tänkt gör idag då?
jag: alltså jag är upptagen, vad vill du?
Jag anser att ringer man någon på arbetstid och verkligen VILL någonting så har jag inte ork till att prata vädret, känslor eller något annat trams.
Jag flytta hemifrån första gången som 16 åring och hon ringde och fråga om jag inte kunde komma hem och äta middag. Jag svarade sånt som att jag skulle ut men att jag kunde komma lite senare vid typ 7 och hon åt middag vid halv 6 eller något. Sen när man kommer dit så sitter hon i vardagsrummet och tittar på tv och när jag sätter mig i köket och ber henne komma för hon har ju bett mig om att komma hem till henne för att umgås så svarar hon typ att hon är glad över att jag bara är där.
Men upplever att hon ofta går på mig, försökt vara hemma nu under sommaren i 2 månader men hon gör mig hysterisk. Hon lämnar mig inte ifred när jag uttryckligen ber om det. Utan hon fortsätter ställa fråga efter fråga trots att jag visar att jag är upptagen med exempelvis att arbeta. Det enda hon förstår är om man typ tar en pocket bok och kastar efter henne i dörröppning, då förstår hon att hon ska gå därifrån.
Hon kan även göra sånna saker som att ringa klockan FEM en lördagsmorgon. Jag hoppar upp skräckslagen i tanken om att "det måste ha hänt något". Men då visar det sig att hon vill ha kontakt med mitt andra syskon som ska börja jobba 6:30 och undrar om jag inte vet varför han svarar. Jag blir skogtokig och undrar hur fan hon tänker när hon ringer mig och frågar om det!!!
Hon är tillsammans med min pappa så det är inte att hon är ensam bara utan jag tror det är något fel på henne på riktigt.
Snälla vad är hennes problem??