Reflux
Hej! Hoppar in här och hoppas på lite hjälp. Fick vår andra dotter för 2 v sen och reagerade nästan direkt på att hon inte verkade må bra. När vi skulle ta pku testet på henne hade hon gått ner över 400 g sen födseln och vi blev tillsagda att börja med ersättning som tillägg. Och då började problemen. Till att börja med åker maten "hiss" men det kommer aldrig upp något. Ögonen tåras och hon har svårt att andas, det verkar även som det gör ont. Hon sover jättedåligt, omöjligt att lägga ner henne. Somnar hon gör hon det på mig, eller när jag ammar och då gnyr och knorrar hon med jämna mellanrum. Ibland skriker hon ett hjärtskärande skrik och hon är liksom inte vaken. Drar ihop sig med benen och verkar ha jätteont. Vill äta hela tiden, är liksom aldrig nöjd.. Suger på fingrarna så fort hon inte äter, viftar med armarna, har hicka minst 5-10 ggr per dag och är allmänt missnöjd. Hon nyser även flera gånger per dag och har ofta slemmigt bajs. Har läst lite om just tyst reflux och tycker det låter som så kan vara fallet, eller vad tror ni? Ska till BVC idag, och efter att ha läst här verkar det vara svårt att få dem att ta en på allvar, någon som har några bra tips hur jag ska gå till väga? Så hemskt att se sin lilla bebis ha det så här, vill ju bara att hon ska må bra!