• Torpet

Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?

Hejsan! Läste att flera av Barnens hus har gått i konkurs. De håller stängt idag (måndag) och tisdag för att sedan öppna på onsdag för total utförsäljning. Ni som åker dit, vad kommer ni att fynda?

• Svar på tråden Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?
  • sussiq82

Idag var jag till barnens hus i Västerås alltså en som inte har konkat och där fanns kläder inne och ute och skor (till de minsta) till bra pris köpte en didriksson overall och regnset till halva priset utan att köa ett dugg.

• Solrosens
    sussiq82 skrev 2013-08-22 13:28:25 följande:
    Idag var jag till barnens hus i Västerås alltså en som inte har konkat och där fanns kläder inne och ute och skor (till de minsta) till bra pris köpte en didriksson overall och regnset till halva priset utan att köa ett dugg.

Hehe DET är verkligen ett kap! Det kostar ju att stå sju timmar i kö också! Timmpengen för det jämfört med vad man "tjänar" in på varan är i slutändan nog icke existerande!
  • Kalasbyxa

hel seriöst?!

Var i gbg nästan först i kön, 30% på barnvagnar DEMO EX utan garanti..... är det ens värt att stå i flera timmar i kön? 30% på bilbarnstolar....är det ett skämt?

det ända som var 50% på va leksaker/kläder och det var verkligen inte värt det, minst 2timmar i kön ut. Köpte inte en ända sak.....

Sämsta utförsäljningen någonsin!

Min rekommendation, använd internet och få nästan lika billigt med garanti och hemskickat eller ett ännu bättre förslag köp begagnat.

• Sweet life
    Kalasbyxa skrev 2013-08-22 16:02:26 följande:
    hel seriöst?!

Var i gbg nästan först i kön, 30% på barnvagnar DEMO EX utan garanti..... är det ens värt att stå i flera timmar i kön? 30% på bilbarnstolar....är det ett skämt?

det ända som var 50% på va leksaker/kläder och det var verkligen inte värt det, minst 2timmar i kön ut. Köpte inte en ända sak.....

Sämsta utförsäljningen någonsin!

Min rekommendation, använd internet och få nästan lika billigt med garanti och hemskickat eller ett ännu bättre förslag köp begagnat.
    Här fanns det även vagnar som inte hade vart visningsex.. En kompis köpte en Brio smile i kartong för 3500 med liggdel...
  • Nenniken

Hittade en del grejer ändå på barnens hus i gbg. Bland annat Brio Smile med liggdel för under 5000 kr så jag tyckte det var värt det :) Köpte däremot ingen bilbarnstol eftersom vi har babyskydd och det är lite väl mycket pengar att lägga ut på en bilbarnstol som ska användas om något år.

Än fanns det saker kvar i gbg iallafall!  

• älskarlivet81

Bilbarnstol används väl tidigare än om något år om ni har bebis nu? Eller menar du framåtvänd?

[quote=70867240][quote-nick]Nenniken skrev 2013-08-22 21:54:43 följande:[I/quote-nick]Hittade en del grejer ändå på barnens hus i gbg. Bland annat Brio Smile med liggdel för under 5000 kr så jag tyckte det var värt det :) Köpte däremot ingen bilbarnstol eftersom vi har babyskydd och det är lite väl mycket pengar att lägga ut på en bilbarnstol som ska användas om något år.

Än fanns det saker kvar i gbg iallafall!  [/quote]

• älskarlivet81

Fast bilstol ska ju börja användas när bebisen kan sitta utan stöd. Vår bebis är 5 månader och vi har precis bytt från babyskyddet till bilstol. Ska ni dock inte ha barn förrän om månad så dröjer det ju lite ändå.

Nenniken skrev 2013-08-22 22:14:16 följande:
    Nej, vår tös beräknas komma i slutet av september så än är hon inte ute! Säg om 10 månader då så kanske vi kommer behöva en ny om hon är lång... :)

• Nenniken
    älskarlivet81 skrev 2013-08-22 22:17:18 följande:
    Fast bilstol ska ju börja användas när bebisen kan sitta utan stöd. Vår bebis är 5 månader och vi har precis bytt från babyskyddet till bilstol. Ska ni dock inte ha barn förrän om månad så dröjer det ju lite ändå.

Fast enl. Brios babbyskydd kan det användas till barnet väger 13kg. Sen om hon blir för stor byter vi förstås men medan den fungerar har vi inte tänkt att byta bort den. Brio Primo är det förövrigt...
  • Sweet life
    Nenniken skrev 2013-08-22 22:23:43 följande:

Fast enl. Brios babbyskydd kan det användas till barnet väger 13kg. Sen om hon blir för stor byter vi förstås men medan den fungerar har vi inte tänkt att byta bort den. Brio Primo är det förövrigt...
    Fast alla säkerhetsexperter säger att man ska byta så fort barnet kan sitta, eftersom det är säkrare att sitta mer upprätt än halvligga som i ett babyskydd.

Vi bytte när sonen var 4,5 månad och vägde 6,5 kilo till en Besafe Izi Kid som är från 0kg. 
Svar på tråden Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?