• Torpet

Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?

Hejsan! Läste att flera av Barnens hus har gått i konkurs. De håller stängt idag (måndag) och tisdag för att sedan öppna på onsdag för total utförsäljning. Ni som åker dit, vad kommer ni att fynda?

• Svar på tråden Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?
  • JustMe00

Inte alla!

VIKTIG INFORMATION!

Idag har Rexinus AB, som driver och äger 12 st Barnens Hus butiker i Stockholm, Skåne, Göteborg och Karlstad begärt sig själva i konkurs. Butikerna håller stängt måndag 19/8 och tis 20/8 för att öppna för utförsäljning på onsdag 21/8 kl 10.

Övriga butiker i Sverige berörs INTE av detta beslut och har öppet som vanligt.

Följande butiker berörs:

Skåne:

Barnens Hus Svågertorp

Barnens Hus Burlöv

Barnens Hus Helsingborg

Göteborg:

Barnens Hus Sisjön

Karlstad:

Barnens Hus Karlstad

Stockholm:

Barnens Hus Haninge

Barnens Hus Arninge

Barnens Hus Nacka

Barnens Hus Kungens Kurva

Barnens Hus Bromma

Barnens Hus Barkarby

Barnens Hus Infra City

Frågor gällande detta hänvisas till kundservice@barnenshus.se

• JBjerke

Jag tänkte handla mycket, allt från termometer till babysitter. Ska till butiken i Upplands Vösby. Har någon varit där innan? Finns det kundvagnar där om man ska handla mycket dvs?

• kampfisken
    Alexi skrev 2013-08-19 21:12:34 följande:
    Jag blir helt dyster, jag som är stammis på Barnens hus. Nu finns det ju ingen vettig barnaffär kvar i norra Stockholm!

Big baby finns i häggvik, tyvärr dyrare än barnenshus, och i barkaby finns babyproffsen där är personalen jättebra!
    besök gärna min blogg. kampfisken.bloggplatsen.se/
  • M i l l a n

Hoppas ni inte möts av tomma hyllor, som kunderna gjorde när Expert gick i konkurs och hade "utförsäljning".

• Alexi
    kampfisken skrev 2013-08-20 07:54:32 följande:
    Big baby finns i häggvik, tyvärr dyrare än barnenshus, och i barkaby finns babyproffsen där är personalen jättebra!

Big baby är som sagt dyr och de har ju inga leksaker och prylar slm Barnens hus har. Babyproffsen Barkarby är ju sämsta butik någonsin på att ta hand om sina kunder, de är superdåliga på reklamationer och sånt, bara att googla så hittar du kritik mot dem och vi har också upplevt det personligen. Skulle aldrig handla något dyrare där. Så nej, stängs Barnens hus blir det verkligen jobbigt!
  • hannis

Skall leta efter en ny bilbarnstol. Kanske lite regnkläder och nya nappar också.

• kampfisken

Alexi - tack för varningen var inne på babyprofsen igår och kollade på joggingvagn!
    Hoppas Barnenshus blir uppköpta för jag gillar deras butiker
    Köpte våran vagn i väsby!

• RockingSkåne

Skor, höstkläder, vinterkläder, kanske någon babyleksak till min bebis... Tycker synd om en bekant som mister sitt jobb!

Svar på tråden Barnens hus i konkurs, vad handlar ni?