• Tom Araya

Windows 8, vad är det för dynga?

Har precis köpt en ny laptop efter att min gamla stationära lämnat in. 

Windows 8 är installerad och jag fattar ingenting.

Du som är mer van, kan du komma med tips och hjälp?

Kanske även andra har frågor om Windows 8.       

• Svar på tråden Windows 8, vad är det för dynga?
  • Godnatt

Windows 7 blev nog mitt sista operativsystem från Microsoft. Gick över till Ubuntu 13 istället i år. Lättnavigerat.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • elyse

Nja, kan bara säga att man vänjer sig. Men man kommer alltid att sakna föregående Windows, vilket man än hade... Gråter

• Tom Araya

Mina frågor just nu:

Var är funktionerna jag förut hade i en menyrad högst upp?:

-öppna ny flik

-stänga flik

-sökfält

-förstora/förminska

-minimera

-tillbaka 

-växla mellan flikar     

Var är funktionerna jag hade i menyraden längst ner där jag kunde se datum och klockslag, hade tillgång till startmenyn mm?   

• jaghopparhögt

Windows 8 är helt annorlunda, det är mer som att använda en smartphone än en pc.
    Jag tröttnade rätt snabbt och bytte tillbaka till win7.

• Tom Araya
    jaghopparhögt skrev 2013-08-19 21:51:55 följande:
    Windows 8 är helt annorlunda, det är mer som att använda en smartphone än en pc.
    Jag tröttnade rätt snabbt och bytte tillbaka till win7.

Helt värdelöst på en pc.  
  • snedtak

Testa windows 8.1. Har hört att det ska vara mera av det klassiska gränssnittet.

• Tom Araya

När jag trycker på enter vägrar den byta rad, jag måste trycka två gånger och när jag sedan börjar skriva flyttas markören ner ytterligare en rad.

Är detta en W8-grej eller en inställning på min dator?  

• Monchichier
    Tom Araya skrev 2013-08-19 21:58:15 följande:
    När jag trycker på enter vägrar den byta rad, jag måste trycka två gånger och när jag sedan börjar skriva flyttas markören ner ytterligare en rad.

Är detta en W8-grej eller en inställning på min dator?  
    När du skriver var?
    Windows 8 på en Lenovo Yoga fungerar klockrent
  • jaghopparhögt

Sen om man bortser från hur det är att använda som verkar win8 vara precis som visa, fullt med olika problem som måste patchas. Det var helt enkelt inte klart när det släpptes, jag skulle inte använda win8 om jag ville ha ett stabilt system.

• sportpappa

Jag har kört Win8 sedan januari och man vänjer sig vid det. Dock kör jag hela tiden i klassiskt läge och har installerat Classic Shell: http://www.classicshell.net/
    Metro/Modern UI använder jag aldrig. Classic Shell ser till att jag startar i klassiskt läge.

Om man får välja så kör Windows 7 istället. 

Svar på tråden Windows 8, vad är det för dynga?