• flerbarnsförälder

Farligt att ta postafen

Enligt fass är det inte så bra att ta postafen

"Graviditet och amning

Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Postafen ska endast användas under graviditet om det är absolut nödvändigt och i sådana fall under kortast möjliga tid och högst 2 tabletter dagligen."

Kan man ta postafen mot illamående när man är gravid eller ska man försöka att klara sig utan?   

• Svar på tråden Farligt att ta postafen
  • Mineralvatten

rådfråga en läkare och lägg tråden under graviditet och inte hälsa.

• Fridayyy
    Mineralvatten skrev 2013-08-20 18:40:14 följande:
    rådfråga en läkare och lägg tråden under graviditet och inte hälsa.

Den ligger ju under "Gravid".
  • Mineralvatten
    Fridayyy skrev 2013-08-20 18:42:14 följande:

Den ligger ju under "Gravid".
    när jag kollar så ligger den under forum hälsa och kost.
  • StarStruck

Jag åt postsfen dagligen från v 5- v 20 med dottern, den rekommenderades av min bm

• Mineralvatten
    flerbarnsförälder skrev 2013-08-20 18:47:07 följande:
    Den ligger under hälsa och kost under Gravid
    jahapp men när jag ser vilket forum så syns det bara hälsa och kost och inget om gravid.
  • Fridayyy
    Mineralvatten skrev 2013-08-20 18:47:54 följande:
    jahapp men när jag ser vilket forum så syns det bara hälsa och kost och inget om gravid.

Om du kollar längst upp på sidan och följer själva Forum-Gravid-Hälsa&Kost-tråden.
  • Mineralvatten
    Fridayyy skrev 2013-08-20 18:58:00 följande:

Om du kollar längst upp på sidan och följer själva Forum-Gravid-Hälsa&Kost-tråden.
    ok. fast jag kollar bara snabbt vilket forum som tråden ligger i.

• Burberry

Du kan lugnt ta Postafen. Läkare o apotekspersonal rekommenderar ju det som första alternativ. Väldigt vanligt att ta det under graviditet i Sverige.

I Finland rekommenderas det inte på samma vis, men de har heller inte någon motivering till varför man inte skall ta det. Min läkare har sagt att jag lugnt kan ta det hela graviditeten om så krävs, finns inga konstaterade skador på foster efter Postafen.

Svar på tråden Farligt att ta postafen