Inlägg från: MMMR |Visa alla inlägg
  • MMMR

Gnager på buren, vad göra?

Kvistar från exempelvis äppelträd är perfekt att lägga in. Gärna färska varenda dag.Och grönsaker, gurka, morot?

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • MMMR
    Sarah84 skrev 2013-08-21 19:19:19 följande:
    Finns det inget man smörja på, på de ställen hon gnager? Alltså nått som smakar fan, men självklart är ofarligt för henne.
    Stopp och väx tror jag kan funka. Men du bör prova att ge djuret saker att gnaga på först istället. Dom gnager oftast för att dom är understimulerade, och dom har instinktivt ett stort behov av att gnaga. Dessutom så filar dom sina tänder på det sättet, får dom inte gnaga måste veterinär såga deras tänder. Dom mår bra av att gnaga!
  • MMMR
    Sarah84 skrev 2013-08-24 21:11:38 följande:
    Jo men hon har att gnaga på. Pinnar, "hökuber" gjorde på hö fast hårdpressat så hon får gnaga ordentligt. Så de borde inte vara de. Men de klart smakar buren gott så väljer hon väl den före de andra?
    Hör dig för om stopp & väx då? Jag tror att det kan funka Glad
  • MMMR
    Sarah84 skrev 2013-08-28 20:25:08 följande:
    Ska absolut kolla upp de & likaså ättika sa de i djuraffären, kan funka. Det finns ju en spray man har till hund också som de rek på djuraffären, den smakar tydligen jävligt illa. Men dyr. Tänkte jag skulle testa lite annat först =)
    Lycka till, hoppas det löser sig Glad
Svar på tråden Gnager på buren, vad göra?