• Nynawe

Vi som har BF Maj 2014

Hej alla!

Själv plussade jag igår - 13 dagar efter ÄL. Enligt min app är BF 2 Maj - såå spännande!

Tänkte att vi kunde följas åt alla med BF i Maj, hoppas ni vill hänga på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-16 22:26
    Bild Tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m71361423.html
  • Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014
  • Sallysava

ja eller hur =)
    en appa jag inte gillar alls är 1177. bilderna på embryot ser inte alls mysigt ut.. 

• marengen90

babygruppens app och i´m pregnant är apparna jag använder!

Berättade för min chef idag, kunde inte dölja mer då jag varit så fruktansvärt illamående de senaste.. reaktionen var jätte positiv och chefen var verkligen jätte glad. Så det känns toppen! Nu är det bara resten av världen kvar :)

• Madam

Hoppar gärna in här jag med..plussade idag vet inte riktigt datum än men i mitten-slutet av maj är det i alla fall

• Madam

har en fråga till er...enligt FLs graviditetsuträknare så är jag i v.4 men enligt clearblue är jag i v.1-2 vad kan det bero på?

• Josefiine
    Madam skrev 2013-09-06 19:35:34 följande:
    har en fråga till er...enligt FLs graviditetsuträknare så är jag i v.4 men enligt clearblue är jag i v.1-2 vad kan det bero på?

Välkommen och grattis :) cb visar hur lång tid efter befruktningen och graviditetsuträknaren visar hur många veckor från senaste mensens första dag :)
  • Sallysava

Clearblue visar från befruktningen. men när du räknar på fls räknare så räknar man från mensen. så i själva verket så är man ju inte gravid de första två veckorna eftersom äl är ca två veckor efter mens. =) hoppas jag inte är allt för otydlig och att man kan först vad jag menar =)

• Madam

förstår precis vad ni menar och var lite som jag trodde :)
    Men BM räknar väl från sista mesen första dag? hur vet man annars när man ska ringa barnmorskan och boka tid? 

• Sallysava

det är bara att ringa direkt. dem frågar när du hade din senaste mens och sen bokar de in en tid åt dig när de tycker att det är lagom :)

• isabellas

Hej alla! Jag plussade imorse, har BF 15 maj, har även en dotter på 3,5 år :) är jätteglad men lite hispig då jag blev gravid direkt när jag slutade med ppiller,har läst att vissa bm råder att man har en vanlig mens innan och att det kan vara en högre MF-risk när man blir gravid direkt efter pillerstopp...

• Madam
    Sallysava skrev 2013-09-06 19:59:03 följande:
    det är bara att ringa direkt. dem frågar när du hade din senaste mens och sen bokar de in en tid åt dig när de tycker att det är lagom :)

ok då förstår jag. Problemet är att jag inte har riktig koll på när senste mensen började..bytte mobiltelefon innan jag han säkerhetskopiera appen :/ men det är en dipp på ca två dagar.
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014