Min 8 månaders vaknar pigg 04...
Som ovan. Min dotter har under 2 månaders tid vaknat, pigg som en mört, redan klockan 04. Jag väntar och väntar på att det ska gå över, men inget händer! För ca en månad sedan sov hon till 06-06.30 i två nätter, för att sedan återgå till att vakna 04.
Hon lägger sig 18, för hon är alldeles för trött för att vara vaken längre. Någon gång har hon somnat senare, men det har resulterar i ännu tidigare morgon dagen därpå.
Hungrig är hon inte, hon är inte ledsen och har för länge sedan vant sig av med nattmat.
Blöjan är ofta full, men vi har provat byta mitt i natten så hon skulle vara torr vid 04, men hon vaknar ändå.
Hon sover oftast gott hela natten. Så vad är problemet? Jag kan ju lägga mig kl 20... Och det gör jag. Problemet är att 04 är tidigt oavsett när man lägger sig. Men det största problemet är mentalt för mig. När alla andra går upp så har vi varit vakna i 4-5 timmar och dagen känns oändligt lång och jag börjar känna mig ensam.
Dessutom tror jag inte att hon är utsövd, för hon gnuggar sig i ögonen redan efter 1 timme igen, men är svår att somna om.
Tror ni att det bara är att gilla läget, om det till exempel fortsätter många månader till, eller kan jag göra något?
Ingen femminutersmetod eller kur kommer jag att göra.