Inlägg från: Lykke Li |Visa alla inlägg
  • Lykke  Li

CSN Problem dispans efter 12 terminer!

Brukar vara stört omöjligt att få dispens, för mer än några veckor. 2 år är lång tid att ansöka dispens om. Men du har ju inte att förlora på att söka.

• Lykke  Li
    Drt skrev 2013-08-22 16:11:21 följande:
    jag håller helt klart med dig men att det är inte csn fel att jag inte läste klart något som jag påbörjat men ibland gör man dumma val och sedan som i mitt fall har jag gjort om och gjort rätt och är på väg mot en ljus framtid detta handlar inte om vems fel det är det jag var nyfiken utav var om någon visste eller hade en bra ide om hur man kanske kunde få till mer veckor eller hade en bra lösning, men tack för ditt svar 
    Man får "mera# veckor genom att ta ut färre veckor per termin. Det borde du ha gjort, eftersom du visste att utbildningen var 6 år lång och du bara hade kvar 4 år av csn. 
  • Lykke  Li
    Drt skrev 2013-08-22 16:16:24 följande:
    Jag visste inte detta, när jag började för 4år sedan så ringde jag in till csn och pratade med en handläggare som talade om att det går att få dispens. han sa aldrig att det var omöjligt att få det, han sa även att det är mycket möjligt att få det men nu ser det inte lika ljust ut
    Det  var inte svårt för fyra år sedan. Men nu är det nästintill bara att glömma. 

Allvarligt, du visste inte att man kan ta ut färre veckor? Är det inte du själv som fyller i antalet veckor du vill ha csn för? Eller är det någon annan som gör det för dig?
  • Lykke  Li
    Drt skrev 2013-08-22 19:06:01 följande:
    Hej igen tack för allt ska kolla med msf, tänkte jobba i Norge om man får något där. Det med gymnasiekurser låter oxå som ett bra alternativ sedan har jag tänkte att kolla om det är lätt att få stipendium för sådan enda mål. Jag har haft koll på mina veckor men har alltid trott att jag skulle kunna få fler veckor eftersom jag har valt ett yrke som är i stor behov och att jag hade talat med Csn personalen. Det är lätt att vara efterklok jag vet att jag kunnat göra situationen bättre men nu är det såhär och jag skriver i detta forum för att få tips och råd. Lätt att sitta bredvid och säga hur man borde ha gjort men men :)
    Fast är det stort behov av läkare? Det är ju tillochmed svårt att få AT-plats med en gång i Sverige och i Norge med för den delen..
Svar på tråden CSN Problem dispans efter 12 terminer!