Inlägg från: läkarstudent |Visa alla inlägg
  • läkarstudent

CSN Problem dispans efter 12 terminer!

Har du använt csn för att läsa upp betyg så räknas det inte in i de 240 veckorna, men det kanske du vet? Det är tyvärr i princip omöjligt att få dispens, men finns det något jättebra skäl till att du inte kunde fortsätta på den gamla utbildningen så kan du ju testa att söka.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • läkarstudent

Det står ju i beslutet man får varje termin hur många veckor man har kvar, jag förstår inte hur du kunnat missa det såhär länge. Är du medlem i msf? De har något bidrag som man kan få om man har slut på veckor tror jag, det är bara några tusen men jag tycker ändå du ska kolla upp det om du är medlem. Har du någon möjlighet att jobba extra? Kan någon förälder hjälpa dig? Du kanske kan få ett lån på annat håll om de går in som medlånare? Annars får du kanske ta uppehåll ett år (om det går där du pluggar) och jobba och spara ihop pengar. Ett annat alternativ är kanske att läsa en språkkurs och ta studiemedel för denna samtidigt som du pluggar som vanligt, eller att läsa några gymnasiekurser på distans samtidigt.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
Svar på tråden CSN Problem dispans efter 12 terminer!