Inlägg från: bebis2o13 |Visa alla inlägg
  • bebis2o13

Stockholmsmammor med BF maj 2014

Undrar om jag får vara med här? :) Heter Frida och är 23 år, bor norr om Stockholm.

Jag väntar en pojke beräknat till 23 maj, det blir mitt andra barn. Har en liten Ludvig född i januari 2013, 3 månader för tidigt, så det är med blandade känslor man är gravid igen.

Kram på er!

Ludvig 130129 - född i v 27+3 www.aprilbaby.blogg.se
  • bebis2o13
    Sandraaaaa skrev 2014-02-22 20:52:24 följande:
    Hej hej, jag tittar också in här. Jag väntar mitt andra barn den 16 Maj. Har sen tidigare en son som är född 2011. Jag är 28 år och bor i Enskede

Välkommen hit

Då har vi samma bf, har snitt den 16 maj

Ludvig 130129 - född i v 27+3 www.aprilbaby.blogg.se
  • bebis2o13
    Dag och natt skrev 2014-04-24 21:17:30 följande:
    Hur går det för er tjejer?? 

Här föddes Axel förra onsdan den 16:e april, vårt stora påskägg som i v 37+2 visade sig väga hela 4330 g och 50 cm lång. Igångsättningen gick jättebra, sattes igång kl 15 och sex timmar senare var han ute! Man gav mig värkstimulerande dropp till att börja med och när jag var öppen 4 eller 5 cm så tog man hinnorna. Använde lustgas, och stod på knä i sängen och födde honom. Den här förlossningen var på många sätt så mycket bättre än med första gossen även fast jag tycker att den var fantastisk på sitt sätt också. Men den gången tog det tio timmar och jag hade krystvärkar i tre timmar och han togs ut med en lätt sugklocka sista minuterna. Den här gången hade jag krystvärkar i 28 min och han kom ut av sig självt. Precis innan sista krystningen sa jag att jag inte orkade mer, men då sa de att jag skulle fortsätta vilket jag gjorde då och vad skönt att han kom ut då! Skrattande

Nu närmar det sig för er andra, vem är det som står på tur? Gravid

Åh, jättestort grattis till Axel!! Hjärta Skönt att allt har gått bra!

Jag har mitt planerade snitt den 16 maj. Innan dess ska vi hinna flytta (nästa lördag) och jag hoppas det inte sätter igång innan, haha..

Ludvig 130129 <3 Bebis i magen - 16 maj 2014 <3 www.aprilbaby.blogg.se
  • bebis2o13

I fredas eftermiddag kom vår lilla skatt i ett planerat snitt. Allt har gått jättebra och vi har precis kommit hem efter 2 dygn på BB. Tänker på er alla andra som har fl framför er! Kram <3

Ludvig 130129 <3 Bebis i magen - 16 maj 2014 <3 www.aprilbaby.blogg.se
  • bebis2o13
    Dag och natt skrev 2014-05-26 20:42:59 följande:
    clojsi Åh hur har det gått?? Hoppas allt gick bra!! 
    Jo sen vi kom hem har det varit fullt upp, livet som tvåbarnsförälder innebär inte på nåt sett mer tid smile5.gif Första 2.5 veckorna hade jag ont i brösten vid amningen, ett litet sår på ena bröstet läkte efter några dar. Storebror har varit svartsjuk när pappa bär på lillebror eller på annat sätt måste hjälpa till med honom. Han är extremt pappig! Jobbigt för oss alla med andra ord, för mitt mammahjärta brister när jag inte får trösta honom, medan pappa tycker att det är ganska jobbigt med väldigt klängig son. LÄS: VÄLDIGT. smile1.gif  

Men annars så får man väl säga att det har gått bra. Har märkt att Axel är ganska känslig för vad jag äter, så mitt tips till er nyblivna/kommande mammor är att tänka efter vad ni äter för nåt! Han får tex ont i magen när jag har ätit lök, vitlök, cola, kaffe, jordgubbar, citrusdrycker (apelsinjuice, citronsaft), men än så länge inte choklad... Vågar inte ens utmana honom med stark mat!

bebis2o13 Men så fin, stort grattis!! Det är en flicka eller? Vikt och längd? :) 
    Nej, pojke :D haha! En liten Melvin som vägde 3710 g och 50 lång :)
    Ludvig 130129 <3 Melvin 140516
Svar på tråden Stockholmsmammor med BF maj 2014