Dag och natt skrev 2014-04-24 21:17:30 följande:
Hur går det för er tjejer??
Här föddes Axel förra onsdan den 16:e april, vårt stora påskägg som i v 37+2 visade sig väga hela 4330 g och 50 cm lång. Igångsättningen gick jättebra, sattes igång kl 15 och sex timmar senare var han ute! Man gav mig värkstimulerande dropp till att börja med och när jag var öppen 4 eller 5 cm så tog man hinnorna. Använde lustgas, och stod på knä i sängen och födde honom. Den här förlossningen var på många sätt så mycket bättre än med första gossen även fast jag tycker att den var fantastisk på sitt sätt också. Men den gången tog det tio timmar och jag hade krystvärkar i tre timmar och han togs ut med en lätt sugklocka sista minuterna. Den här gången hade jag krystvärkar i 28 min och han kom ut av sig självt. Precis innan sista krystningen sa jag att jag inte orkade mer, men då sa de att jag skulle fortsätta vilket jag gjorde då och vad skönt att han kom ut då!
Nu närmar det sig för er andra, vem är det som står på tur?

Grattis till sonen! :D skönt att allt gick bra.
Ingen bebis här ännu. 26 dgr kvar till BF och brukar inte föda så mkt tidigare än v.39+nånting.
Har fortfarande massa sammandragningar och är nu heltidssjukskriven sedan 14 april. Rätt skönt att ta det lugnare nu innan förlossningen, så mkt stress på jobbet innan. Hade för ett tag sen ambitionen att försöka städa/rensa ur förrådet i källaren och lite sånt där tråkigt som tar lång tid, men kroppen säger verkligen ifrån. Den vill inte stå, sitta, ligga eller gå speciellt länge, får ont lite varstans av ingenting. :( suck, men snart vänder det! :)
Hur mår ni andra?