• Aili

    Dagens dumsnut? Klappa elefanter utan tillåtelse

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17339268.ab

    "Sexåriga Wilma råkade gå förbi med sin pappa och självklart skulle hon få klappa elefanterna – det var hennes födelsedag.
    – Det var en provisorisk inhägnad med avspärrningstejp runt. Det var ingen där och bevakade dem men flera gick fram och klappade, säger pappa Jonas Karlsson."

    Självklart går man fram och klappar elefanter, särskilt när ingen är där och bevakade dem... Eller?
    Kanske sträcka in handen i lejonburen på zoo också? 

    "Pappa Jonas har svårt att förstå att cirkusen inte hade bättre koll." 

    Jag har svårt att förstå att inte pappan har bättre koll, vem låter sitt barn klappa elefanter då det inte sker under övervakade former? (Dvs då en skötare är närvarande och har gett sin tillåtelse)

    Lite självinsikt finns det dock
    "– Jag får väl skylla mig själv som gick fram till elefanterna. Men samtidigt var där andra barn som stod utan föräldrar och matade dem. Hade det hänt någon av dem vet jag inte hur det hade slutat."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 15:05
    Borde kanske lagt detta inlägg under humor istället
  • Svar på tråden Dagens dumsnut? Klappa elefanter utan tillåtelse
  • Aili
    Fia 28 skrev 2013-08-23 15:06:50 följande:
    Det är väl samma personer som sparkar hundar och kräver avlidning när de biter.
    Eller hur, det finns tydligen folk till allt! Cool
  • TaSe

    Jag reagerade också på det där. Lika dumt som familjen som bölade i tidningen för tt deras dotter "var för lång för att komma in i djurparken".
    Klart det var djurparkens fel att föräldrarna inte ville betala inträde...

  • Aili
    TaSe skrev 2013-08-23 20:10:27 följande:
    Jag reagerade också på det där. Lika dumt som familjen som bölade i tidningen för tt deras dotter "var för lång för att komma in i djurparken".
    Klart det var djurparkens fel att föräldrarna inte ville betala inträde...
    Haha just det ja, jag hade förträngt dem Glad
    Känns som att Aftonbladet lyckas plocka fram en "dagens dumsnut" varje dag, igår var det killen i Kil som står åtalad för att ha spelat för hög musik. Idag är det familjen Elefant Cool
  • mycketsaft

    Var hittar de dessa människor som så gärna visar upp sig för att bli hånade? Eller de kanske själva söker sig till aftonbladet..

  • Aili
    mycketsaft skrev 2013-08-23 20:19:16 följande:
    Var hittar de dessa människor som så gärna visar upp sig för att bli hånade? Eller de kanske själva söker sig till aftonbladet..
    Eller hur?! Jag fattar det inte, de måste väl höra av sig själva eller? Får de betalt för att vara med? Blir lika förvånad varje gång! Hade jag lyckats göra något så dumt hade jag definitivt gömt mig under närmsta sten och inte berättat för någon om vad jag gjort...
  • Ahnita88

    Nu får ni väl ändå tänka lite längre än era medelålders hängbröst.. Jag var på plats i gubbängen och pappan ringde Aftonbladet och sålde "nyheten" för att få tillbaka pengarna för nyinköpta skorna som elefanten tuggade sönder. De älskar såna här historier och betalar väldigt bra. Händelsen i sig var inte hälften så dramatisk som de målar upp den, dumbo drog lite i benet på tjejen bara. Sånt måste man som vuxen förstå och inte svälja allt trams som kvällspressen vräker ur sig.

  • TaSe

    Det vi vuxna hängbröstade inte riktigt förstår är snarare varför man vill göra bort sig totalt genom att lipa ut i Aftonbladet, inte huruvida Aftonbladets journalistik alltid är sanningsenlig eller inte.
    Pappan har tagit sin dotter fram till en elefant utan tillstånd. Ergo, pappan är dum i huvudet. Inte lyser han mer med sin intelligens genom att låta hela landet få del av hans dumhet.

  • Aili
    TaSe skrev 2013-08-24 18:39:41 följande:
    Det vi vuxna hängbröstade inte riktigt förstår är snarare varför man vill göra bort sig totalt genom att lipa ut i Aftonbladet, inte huruvida Aftonbladets journalistik alltid är sanningsenlig eller inte.
    Pappan har tagit sin dotter fram till en elefant utan tillstånd. Ergo, pappan är dum i huvudet. Inte lyser han mer med sin intelligens genom att låta hela landet få del av hans dumhet.
    Great minds think alike! Skål Tack för att du formulerade det jag tänkte!
  • mycketsaft

    Här har vi en väldigt kränkt kille, inte dum iofs, men se bara på hans min. Den säger allt.

  • Aili
    mycketsaft skrev 2013-10-02 15:32:48 följande:
    Här har vi en väldigt kränkt kille, inte dum iofs, men se bara på hans min. Den säger allt.
    Haha kränkt av en elefant, inte illa!
Svar på tråden Dagens dumsnut? Klappa elefanter utan tillåtelse