• Anonym (Farsan)

Min son råkade se min tjejs....

Kanske ett litet problem men ändå ett problem. Min tjej sover i ett nattlinne utan trosor. Hon gillar inte att sova i trosor lika lite som jag gillar att sova naken. Min son som är 10 gick väldigt tidigt en morgon och kollade in i sovrummet där vi sover om jag kvar för jag o tjen skulle skulle iväg tidigt på ett ärende.. Då råkade han se musen på min tjej. Han sa inget förrän några veckor efter. Då berättade han för mig detta och sa att h an verkligen ville glömma att han sett musen (sa han...). Sedan bad han mig att inte säga något till tjejen och vi kom överens om att inte prata mer om det. Syrran vet inget. Jag har inte sagt något till mitt ex för hon skulle dö av pinsamhet. Vad gäller i sådana här lägen? Ska jag kräva att hon sover i trosor för att skydda barnen från mustrauma? Hon går inte utan trosor under nattlinnet i lägenheten när barnen är hemma. Hon är lite av ett naturbarn. Hemma hos hennes föräldrar var det ok om jag gick i kalsonger när det var varmt:) Jag tror grabben överlever, men det känns lite skumt att veta att min son har sett vad som finns under kjolen på min tjej och jag är lite orolig för vad min konfliktsökande ex fru ska säga.

• Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....
  • Anonym (KJ)

Fan vad löjligt. Be ungen att inte gå och glo där han inte bör. Han får  väl växa till sig och inse att alla har könsdelar och att de inte bits.

• Anonym (Farsan)

..menar min exs killes dolme...:)

• Ess
    Anonym (Farsan) skrev 2013-08-23 20:12:38 följande:
    Tror inte det om det var morsan. Skulle nog inte heller velat att min dotter skulle se min ex dolme. På badhuset brydde jag min inte. Det är nog testorondelen som reagerar. Min brud skulle dö om hon visste vad sonen sett....
    Har hon inte tänkt på det att han kan komma upp och in i sovrummet utav någon anledning.
    När min mans barn var här kunde jag gå i tränings top och tights, men skulle jag byta om eller så, då stängde jag in mig i sovrummet. 
  • Supertorsk
    Anonym (Farsan) skrev 2013-08-23 16:39:35 följande:
    Kanske ett litet problem men ändå ett problem. Min tjej sover i ett nattlinne utan trosor. Hon gillar inte att sova i trosor lika lite som jag gillar att sova naken. Min son som är 10 gick väldigt tidigt en morgon och kollade in i sovrummet där vi sover om jag kvar för jag o tjen skulle skulle iväg tidigt på ett ärende.. Då råkade han se musen på min tjej. Han sa inget förrän några veckor efter. Då berättade han för mig detta och sa att h an verkligen ville glömma att han sett musen (sa han...). Sedan bad han mig att inte säga något till tjejen och vi kom överens om att inte prata mer om det. Syrran vet inget. Jag har inte sagt något till mitt ex för hon skulle dö av pinsamhet. Vad gäller i sådana här lägen? Ska jag kräva att hon sover i trosor för att skydda barnen från mustrauma? Hon går inte utan trosor under nattlinnet i lägenheten när barnen är hemma. Hon är lite av ett naturbarn. Hemma hos hennes föräldrar var det ok om jag gick i kalsonger när det var varmt:) Jag tror grabben överlever, men det känns lite skumt att veta att min son har sett vad som finns under kjolen på min tjej och jag är lite orolig för vad min konfliktsökande ex fru ska säga.

Det är ju självklart mycket allvarligt att ett barn ser ett könsorgan. Det finns ju sjuka, vansinniga människor som nudister som medvetet utsätter barn för nakenhet. Dessa barn blir allvaligt skadade för livet.
    Den största fisken i en liten damm
  • Anonym (Seriöst ????)

TS, är du seriöst orolig att din 10-åring sett ett könsorgan? Jag, tjej, följde ofta med min far och äldre bröder på badhuset som liten. Vilken avdelning tror du jag bytte om på? Tror inte min far släppte ansvaret att jag skulle byta om själv förrän jag var 5-6 år, så fram till dess bytte jag om Med honom. Jag minns att det jag reagerade starkast på var de andra männens ovårdade språk, inte hur männen såg ut nakna. Nå, senare byggde familjen bastu i stugan. Då som nu bastar vi alla tillsammans, i mån av plats och så har vi gjort i 30 år sedan bastun byggdes. Av hänsyn till pryda gäster bastar vi ibland damer först, sedan herrar, men när släkten är samlad utan gäster nejdå, varenda barn i vår familj/släkt har sett alla vuxna nakna. Inget konstigt alls. varför skulle det vara så tabu att se någon vuxen av det andra könet, naken?

• Anonym (hmm)

Jag tycker det är konstigt att man inte täcker fittan när det finns barn i huset, men visst... Det är väl er grej.. Jag hade inte gillat den där situationen dock...

• Anonym (anonym)
    Anonym (hmm) skrev 2013-08-23 23:17:54 följande:
    Jag tycker det är konstigt att man inte täcker fittan när det finns barn i huset, men visst... Det är väl er grej.. Jag hade inte gillat den där situationen dock...
    Alltid? Som en fittburka liksom? eller är det ok att släppa fram den i duschen och på toatronen? Och kanske eventuellt vid samlag om man fort som fan efteråt täpper till den?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (anonym) skrev 2013-08-23 23:19:53 följande:
    Alltid? Som en fittburka liksom? eller är det ok att släppa fram den i duschen och på toatronen? Och kanske eventuellt vid samlag om man fort som fan efteråt täpper till den?
    Om fittburka är ett annat ord för trosa - ja visst.

• Supertorsk
    Olympia skrev 2013-08-23 16:59:58 följande:
    Jag tvivlar på att din som kommer få några varaktiga men av detta.
    Det är ändå märkligt att soc inte har utfärdat regler för hur mycket nakenhet barn ska tillåta utsättas för, vart gränsen går för omhändertagande och psykologisk vård vid eventuell exponering för nakna människor.

Den största fisken i en liten damm
  • Anonym (Sanna)

Nej jag tycker nog inte att du kan kräva att din tjej sover med trosor. Däremot tycker jag att du kan kräva att din son knackar innan han går in i sovrummet när din tjej är där.

Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....