• Anonym (Farsan)

Min son råkade se min tjejs....

Kanske ett litet problem men ändå ett problem. Min tjej sover i ett nattlinne utan trosor. Hon gillar inte att sova i trosor lika lite som jag gillar att sova naken. Min son som är 10 gick väldigt tidigt en morgon och kollade in i sovrummet där vi sover om jag kvar för jag o tjen skulle skulle iväg tidigt på ett ärende.. Då råkade han se musen på min tjej. Han sa inget förrän några veckor efter. Då berättade han för mig detta och sa att h an verkligen ville glömma att han sett musen (sa han...). Sedan bad han mig att inte säga något till tjejen och vi kom överens om att inte prata mer om det. Syrran vet inget. Jag har inte sagt något till mitt ex för hon skulle dö av pinsamhet. Vad gäller i sådana här lägen? Ska jag kräva att hon sover i trosor för att skydda barnen från mustrauma? Hon går inte utan trosor under nattlinnet i lägenheten när barnen är hemma. Hon är lite av ett naturbarn. Hemma hos hennes föräldrar var det ok om jag gick i kalsonger när det var varmt:) Jag tror grabben överlever, men det känns lite skumt att veta att min son har sett vad som finns under kjolen på min tjej och jag är lite orolig för vad min konfliktsökande ex fru ska säga.

• Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....
  • Supertorsk

Det finns tydligen folk som tar debatten på allvar!

• moruri

Min pappas tjej sov naken när jag var yngre, jag uppskattade det inte. Ville inte ha sådana bilder i huvudet alls, jag hade föreslagit din tjej att respektera dina barn och sätta på sig underkläder när de är där

• Anonym (Seriöst ????)
    Supertorsk skrev 2013-08-23 23:40:03 följande:
    Det finns tydligen folk som tar debatten på allvar!

He he, du med? Jag är mest förvånad att så många är så pryda.
  • Anonym (Farsan)

Det är inte så att hon går o visar musen utan hon sover utan trosor och han kollade om vi sov vilket vi gjorde. Då såg han musen. Grejen är att han är väldigt pryd. Gillar inte att byta om när jag är i rummet. Min dotter kan byta om på torget utan det skulle störa henne. Ni som skojar om det fattar inte att jag får skit av mitt ex om hon får reda på att min son sett musen på min brud.

• Anonym (Seriöst ????)

Jag börjar tro att din son inte är pryd, utan att det är något annat. Stort behov av integritet? Heter det så? Hur går det för honom att byta om till gympan och för simundervisning om inte ens du får vara med när han byter om hemma? Hur få honom trygg att se andra nakna och att visa sig naken? Har du och han varit på badhuset ihop på sistone, till exempel?

• sandlilja

Om ditt ex får höra nån version och klagar så är det bara att förklara att hon hade nattlinne och låg i sängen när han kom in i rummet. Det kan man inte kalla provocerande eller utmanande. Visst, för din son som aldrig sett en mus förr kanske det var en stor grej, men då har han lärt sej nu att knacka om han och din tjej inte är bekväma med att se varandra nakna. Om mindre än tio år får du knacka innan du går in till honom och hans tjej....

• Anonym (k)

Jag fattar inte.

Det är en kropp, inte en splatterfilm.

Vi har alla kroppar, och under kläderna är vi nakna?

• Ess
    sandlilja skrev 2013-08-24 16:48:44 följande:
    Om ditt ex får höra nån version och klagar så är det bara att förklara att hon hade nattlinne och låg i sängen när han kom in i rummet. Det kan man inte kalla provocerande eller utmanande. Visst, för din son som aldrig sett en mus förr kanske det var en stor grej, men då har han lärt sej nu att knacka om han och din tjej inte är bekväma med att se varandra nakna. Om mindre än tio år får du knacka innan du går in till honom och hans tjej....
    Det värsta är att en rabiat person som vill förstöra tolkar det som det passar hens syften, och blåser upp det till oigenkännlighet.

• Anonym (KJ)

Kroppen  är köttlig och skamlig! Eller? 
    Nääää kroppen är vår boning och vi ska vara tacksamma att den finns och fungerar!! Inget fult i nakenhet!! 

• Anonym (Lisette)

Lär barnen att knacka innan de går in i sovrummet?

Jag tycker inte det är så hemskt, såg konstant mina föräldrar nakna när jag var liten (och även i vuxen ålder). Det är bara nakna kroppar, det är ingen big deal. 

Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....