Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

elmadumle skrev 2013-08-24 12:11:28 följande:
    Jösses snacka om att skapa problem. Kom igen när hon börjar röka, supa och umgås med "fel" sorts människor, då har du problem. Låt henne ha stringtrosor om hon vill, är nog massor av hennes kompisar som har det och hon vill inte känna sig utanför.
    Hon får ha det hemma nu har vi bestämt. Dessutom passar hon inte ens i det.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (nejnejnej) skrev 2013-08-24 12:13:55 följande:
    Du har fel. Jag tror faktiskt att du driver. Men det värsta är ju att det finns folk med såna här åsikter och uppfattningar på riktigt.

Inte heller tighta byxor säger "knulla mig"  Tex om hon skulle rida (på en häst får jag väl tillägga till dig som bara tänker på sex) så är ridbyxor tighta av en funktionell anledning. Samma med tighta löparbrallor.

Stringstrosor är bekvämt då man inte känner av stringen till skillnad från vanliga trosor som åker in i arslet och korvar sig.

Tighta byxor skickar sexuella signaler som hon inte är mogen för. Inte svårare än så.
    Anonym (nejnejnej) skrev 2013-08-24 12:15:58 följande:
    Haha. Hon passar inte i stringtrosor? Bad du henne sätta på sig dom och avgöra om hon va snygg nog eller inte?

Jag vet att det finns folk till allt men den här går jag inte på.
    Nej, har självklart inte sagt det till henne. Men hon gör sig inte bra i string helt enkelt. Dock inte därför hon inte får ha utanför hemmet.
    Anonym (lilla TS) skrev 2013-08-24 12:17:03 följande:
    Men lilla lilla TS, hon är på väg in i puberteten. Man vill utforska nya saker. När jag var yngre skaffade jag också stringtrosor, det handlade INTE OM SEX. Jag ville se hur det var, inte ha för att visa upp och ses som ett sexuellt objekt.

Ta det lugnt Ts! onanera!!!
    "lilla lilla"? Försöker du använda härskartekniker?

Och hur tyckte du det var?

• Anonym (vad göra?)
    elmadumle skrev 2013-08-24 12:20:50 följande:

Vadå inte passar i string? du har alltså tvingat henne visa dig med de på? du har nog större problem än att hon börjat använda string.  Det syns knappt när de sitter på under ett par jeans. Dags att sluta sexualisera din dotter, för det är du som gör det inte kläderna. Låt henne bestämma själv vad hon vill ha på sig.
    Om du läst vad jag skrivit tidigare så går hon nu runt i bara string och tröja här hemma för att visa sin trots mot mina bestämmelser. Jag tänker dock inte reagera utan vänta tills hon tröttnar. Just nu är hon bara barnslig och trotsig, men det ska hon snart få lära sig av med.

Och nej, jag kan se att hon inte passar särskilt bra i string, men det har hon säkert inte förstånd till att förstå själv, vilket är ytterligare en anledning att jag som förälder måste kliva in och ta beslut.
    Anonym (lilla TS) skrev 2013-08-24 12:24:49 följande:
    Så leggings/tights är också förbjudet?
    Ja. Hon behöver inte ha tighta historier som visar upp formerna och sexualiserar hennes kropp, det får hon vänta med några år.

• Anonym (vad göra?)
    Zoja skrev 2013-08-24 12:44:15 följande:
    Hennes ålder är högst relevant för att man ska kunna ta ett rättvist ställningstagande. Det är väldigt stor skillnad på om din dotter skulle vara 9 eller 14 år gammal och vilja bära string. Men att förbjuda saker som string är ingen bra idé, vill hon ha det på sig så kommer hon ha det.
    Nu har beslut redan fattats, så tråden har fyllt sitt syfte, men på vilket sätt är det skillnad för en 9-åring och en 14-åring menar du?

Läser man allt i denna tråd spelar det ju tydligen ingen roll, för string är inte alls sexualiserat...
  • Anonym (vad göra?)
    Zoja skrev 2013-08-24 13:06:05 följande:
    Är man nio år är man fortfarande ett barn, som inte borde bry sig om sitt utseende på ett sådant sätt. En 14-åring är tonåring och har kommit in i fasen att utforska sig själv och skapa sig en egen identitet, utseende, sexuella erfarenheter etc. 

Nej, jag tycker inte heller att string automatiskt är ett sexuellt laddat plagg, om man bär det under kläder och har det för att man tycker att det är bekvämt. Jag började bära string när jag var ung tonåring, 13 kanske, och då var det spännande, lite vuxet som ingen annan behövde veta om. Man måste få utrymme att utforska sig själv som tonåring, testa olika saker, inte berätta allt för mamma och pappa. Men som sagt, är man under 11-12, ja då borde inte fokus ligga på utseendet på ett sådant sätt. Så det är stor skillnad på de få åren. 
    Jaha, så på vilket sätt är "fokus på utseendet" annorlunda mot sexualisering?
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-24 13:23:57 följande:

Man kan alltså inte ha en smak för vad man gillar och tycker är snyggt utan allt handlar om att locka motsatt kön till sex?
    Jo, men varför skulle inte en 9-åring kunna ha sådana åsikter menar du?
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-24 13:31:56 följande:
    Det är DU som sexualiserar allt som har med utseende att göra.
    Jag får tydligen upprepa frågan:

varför skulle inte en 9-åring kunna ha sådana åsikter menar du?
  • Anonym (vad göra?)
    Zoja skrev 2013-08-24 13:39:20 följande:
    Man kan fokusera sig på utseendet på många olika sätt. Ett barn, någon som inte är tonåring än alltså, borde inte bry sig så mycket om val av kläder, smink, underkläder, skor, utveckla en identitiet, sex, förhållanden etc, för att de är just barn och borde bete sig som barn och inte tonåringar. Som jag tidigare sa, tonåringar ska hitta sig själva och testa olika saker, barn har inte det behovet. 

Sen vill tonåringar såklart ibland se sexiga ut, och en stor del av fokuset ligger mycket på att se bra ut, och det är helt normalt. Men med det sagt betyder det inte att allt fokus ligger på att se sexig ut, och string för många är just bara ett bekvämt plagg, och inte något som gör en till en levande sexbomb som när som helst kan explodera.
    "Borde" inte ett barn bry sig om utseendet enligt dig alltså? Men om de gör det då? Ja, då finns föräldern där för att säga ifrån, likaså om de bryr sig om sin sexualitet för tidigt.

Men att säga att det är OK för en 13-åring att ha string, men inte för en 9-åring, och samtidigt hävda att 13-åringen bara gör det för nyfikenheten och inte för något sexuellt - det är rent hyckleri och inget annat!
  • Anonym (vad göra?)
    Spöktuss skrev 2013-08-24 14:07:16 följande:

Jag frågar dig igen: Vilka kläder anser du att din dotter ska ha för göra dig nöjd?
    Hon får ha vilka kläder hon vill så länge de inte anspelar på sex=byxor som sitter som korvskinn runt skinkorna på henne eller trosor som visar hela rumpan, eller toppar som visar djup urringning.

Hon får vänta några år innan hon utforskar sexualiserandet av sin egen kropp.
  • Anonym (vad göra?)
    phelia skrev 2013-08-24 14:07:29 följande:
    Jag skaffade mina första string när jag var 12-13. Anledning? För att de andra tjejerna hade det! Jag struntade totalt i vad killarna tyckte men det var liksom pinsamt efter gympan om man skulle sätta på sig "vanliga" trosor, därför brukade jag alltid spara de få exemplar jag faktiskt hade till gympa-dagarna.
    Alltså, inget sexuellt över huvud taget, det var bara en modegrej i åldern då ingen ville känna sig utanför.  

Ville bara ge dig en annan point of view. 
    Och varför har alla andra string då? Någon måste ju börja med det så att andra tar efter. Vad är själva grundsyftet tror du?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(