Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Men herregud, håller ni fortfarande på och tjafsar? :-O

Idag gick dottern omkring hela dagen i stringtrosor här hemma. Jag behandlade henne precis som vanligt och sade inte ett ord om det. Får se om hon tröttnat imorgon, hihi.

• Anonym (vad göra?)

Om man ska följa argumenten som vissa här har, så borde det vara OK med string för 7-åringar - de har ju ändå ingenting med sex att göra, utan bara ren nyfikenhet och bekvämlighet.

Så är det OK med string till 7-åringar?

• Anonym (vad göra?)
    Anonym (helt okej) skrev 2013-08-25 08:48:58 följande:
    Finns oftast ingen anledning eftersom en sjuåring oftast inte behöver dölja troskanten. Skulle hon däremot vara brudnäbb och har en klänning där troskanten syns så tycker jag att det är bättre om hon har string än om hon är utan trosor för tänk om hon är nervös och det kommer lite bajs i farten och hon är utan trosor.
    -_-

Den enda anledningen att man behöver dölja troskanter är om man har väldigt tighta byxor, och jag ser ingen anledning att barn har det. Dessutom finns det sömlösa trosor, så string är helt onödigt.

Men som sagt, flera i denna tråd har ihärdigt påpekat att string kan vara för bekvämlighetens skull eller för nyfikenhetens skull - så med andra ord måste det enligt dessa personer vara OK även för 7-åringar att åtminstone prova string, eller hur?
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (helt okej) skrev 2013-08-25 08:53:36 följande:
    Ja
    Intressant. När kommer stringblöjan?
  • Anonym (vad göra?)
    Cadencee skrev 2013-08-25 08:58:51 följande:

Men de e väl till å överdriva? Blöja har du ju av en annan anledning än trosor eller hur? Så sluta spela dum!
    Måste bara säga att jag är ganska förvånad att det finns mammor här som på allvar tycker det är helt OK för 7-åriga flickor som precis börjat skolan att testa stringtrosor.
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:09:08 följande:

Men då ser tydligen du stringtrosan som något sexuellt? Det gör inte jag i alla fall. Dock vägrar min 8-åriga dotter ha andra trosor än boxer då hon tycker att de sitter bäst när hon tränar (tränar 4 ggr i veckan). Men jag skulle inte tvinga henne att sätta på sig något som hon inte vill ha.
    Ja, ett par trosor som visar hela rumpan ser jag som något sexuellt.

När jag var i Brasilien för några år sedan såg jag småflickor på stranden (de kan inte varit mer än 8-9 år) som hade stringbikini och deras små skinkor dallrade då de hoppade runt i sanden. Och ingen verkade bry sig. Så det finns säkert kulturskillnader också i synsätt, men jag tycker inte om det.
  • Anonym (vad göra?)

Jajaja, OK. Men är nyfikenheten den enda anledningen? Det kan ju inte vara så att alla i klassen börjar med det samma dag, någon måste börja och sedan hänger andra på?

Härstammar inte själva nyfikenheten mycket från att string faktiskt anses vara vuxet och sexigt?

• Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:23:21 följande:

Inte för mig i alla fall. De flesta "sexiga" trosor jag har är inte string. Stringtrosor använder jag mest till tighta kläder.
    Och varför använder man tighta kläder då, om inte för att visa upp sin kropp?
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:30:06 följande:
    Haha! Du är rolig du! Jo, jag kanske ska ta och byta ut garderoben mot burka istället, så slipper jag bli sexifierad Tungan ute.
    Please. Det behöver varken vara slöja eller jättetight. Finns massor av kläder däremellan.

Varför vill man ha tighta byxor som smiter åt runt skinkorna?
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:32:27 följande:

Ok, så det är du som ska bestämma vilka kläder jag ska tycka om och bära, najs!
    Men sluta nu. Kan du inte bara läsa vad jag skriver? VARFÖR vill man ha tighta byxor som visar formerna?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(