Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:36:34 följande:

Nu använder jag inte tighta byxor men däremot kjolar, för att jag tycker att det är snyggt! Men troligen är väl du för tjock för att ha dessa kläder (eller har platt rumpa eller nåt) så du är bara avundsjuk på att tighta kläder kan sitta snyggt på andra.
    OK. Varför tycker du det är snyggt? Observera nu att jag ber dig förklara, jag ifrågasätter inte vad du tycker.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (Lena) skrev 2013-08-25 09:38:44 följande:
    Varför startar du en tråd och sedan struntar du i att läsa kommentarerna du får, alternativet är ju att du inte klarar av att ta in vad folk skriver ...

Det finns ju fler anledningar. 
    Jag tycker folk har lika svårt att motivera VARFÖR de vill ha. VARFÖR är det så snyggt med tighta byxor exempelvis?
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (Lena) skrev 2013-08-25 09:42:49 följande:
    För att man trivs i det, kanske. Varför har folk shorts, är det endast för att de vill visa upp hur snygga ben de har? "Killar med shorts försöker kåta upp Sveriges kvinnor!" Förvånad 
    Det är ju just anledningen jag är ute efter! Varför trivs man i det? Är shortsen lätta? Luftiga? Skönt med vinden som svalkar mot benen? Finns massor av anledningar, men få kommer fram i denna tråd då det gäller string och tights.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (helt okej) skrev 2013-08-25 09:43:32 följande:

Ja, kalla mig ytlig men pölsiga mysbyxor skulle jag aldrig sätta på mig, inte ens hemma (jo om jag är sjuk kanske). Tighta kjolar på vackra kroppar är klass och stil. Mjukisbyxor på otränade kroppar är sunkigt, fult och äckligt.
    Det låter som att din anledning har en del med attraktion att göra. Är det lämpliga anledningar för ett barn tycker du?
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (Lena) skrev 2013-08-25 09:49:21 följande:
    Inse att du uppfostrar din dotter helt fel.

Man blir inte en sex-galning för att man bär ett visst plagg man tycker är bekvämt.

Om du är orolig över att din dotter ska ha sex som inte är på hennes villkor så prata med henne om det stället och klargör för henne vilka rättigheter över sin egen kropp hon har i det här landet. 
    Fast om stringtrosorna råkar synas vid något tillfälle kan det skicka fel signaler.
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:52:31 följande:
    Ja du, jag tycker att man ska kunna visa sig naken utan att skicka några sexuella signaler. Och innan du kommer med nån dryg kommentar så menar jag inte att man ska gå naken på stan, det finns koder att följa. Men bara för att man går naken så vill man inte ha sex.
    Men om du visar dig naken skickar du DEFINITIVT sexuella signaler till din omgivning, och förstår du inte något så banalt har du problem med det sociala.
    Anonym (Lena) skrev 2013-08-25 09:53:43 följande:
    Vad vet du om anledningen till att vissa bär shorts? En del kanske tycker att det är väldigt sexigt och därför bär shorts, då är väl det inte OK eller?

Du är ju ute efter någon anledning som ligger hos dig och inte hos den som bär plagget.

Bara för att du bär shorts eller skulle bära tights pga en viss anledning så är denna anledning inte allmängiltig.

Jag cyklar t.ex. mycket, varje dag till jobbet, och därför är det väldigt opraktiskt med vida byxor. 
    Det finns många jeans exempelvis som inte är vida alls men som för den sakens skull inte sitter som korvskinn.

• Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 10:01:01 följande:
    Så om jag solar naken på min egen tomt så vill jag ha sex? Sök hjälp för guds skull!
    Nej, men om du går ut naken på stan kommer det skicka starka sexuella signaler. Fattar du inte det bör du söka hjälp.
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-25 12:45:22 följande:
    Starta en tråd och fråga om varför tjejer/kvinnor har string.
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

att man vill känna sig sexig (oavsett om man visar dom eller ej).
  • Anonym (vad göra?)
    Nenne666 skrev 2013-08-25 13:30:38 följande:

Du kanske inte tycker det är bekvämt, men vi andra kanske tycker det.
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...
    Tom Araya skrev 2013-08-25 13:33:00 följande:
    Uppenbarligen finns även andra modeller tjejer/kvinnor känner sig sexiga i.
    Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

• Anonym (vad göra?)
    Zoja skrev 2013-08-25 16:16:27 följande:
    Varför använder man tighta kläder?
    1) Man tycker att det är snyggt.
    2) Man tycker att det framhäver ens kropp på ett smickrande sätt.
    3) Man tycker att det är bekvämt.
    4) Under kjolar/klänningar kan det vara skönt att ha tights för värmens skull.
    5) Man gillar inte stora luftiga kläder.
    6) Det är smidigt när man idrottar.
    7) Man tycker att man ser sexig ut.
    8) Tights är mjuka och man blir väldigt rörlig i det.

Varför använder man string?
    1) Man tycker att det är bekvämt.
    2) Man tycker att man ser sexig ut.
    3) Man gillar inte att ha trosor som täcker rumpan/korvar sig.

Varför använder man boxertrosor?
    1) Man tycker att det är bekvämt.
    2) Man tycker att man ser sexig ut.
    3) Man gillar inte att ha trosor som skär in i rumpan.

Räcker det med anledningar? Annars kan säkert någon i tråden komma på ännu fler. 
    Så om en 7-åring då tycker det är bekvämt med string är det helt OK för henne att använda menar du?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(