• anneleea

Vad ska jag göra med den stackars katten!?

Har en katt som strukit runt hela sommaren. Den är stor och tjock men verkar ändå inte ha någon ägare. Tips till polisen och annonsering har inte heller gett ngt resultat. Nu har den börjat kräkas vitt slem och tar inte emot mat. Har fått plocka den på fästningar och hela pälsen är full i tovor. Den tar inte emot mat och verkar väldigt slö. Den är säkert i behov av veterinärvård, men jag har inte råd att ta den till en veterinär. Vad ska jag göra med den stackars katten som verkar må så dåligt och som inte verkar ha någon ägare? Nån som vet?

• Svar på tråden Vad ska jag göra med den stackars katten!?
  • arianne03

Ring en veterinär och säg som det är, vissa veterinärer ka nog tänka sig att hjälpa (kanske avliva den om det är humanast?). Alternativ, ring ett katthem!

• Birmafröken

Bagarmossens djursjukhus har en fond som gör att de kan ta emot skadade och sjuka hittekatter utan att upphittaren behöver betala. men det är ju om du bor i Stockholmsområdet förstås...

• anneleea

Har ringt katthemmet men dom säger att dom har fullt och kan inte ta emot den. Ja bild på FB men ingen vill kännas vid den. Tycker så himla, himla synd om den.. Det syns hur dåligt den mår. Den är dock inte mager eller minsta skygg utan kommer lunkande om man lockar på den.. Den verkar dessutom vara kastrerad, men jag hittar ingen id-märkning. Fy.. Jag får ont i magen.. Stackars liten.. Vad kostar en avlivning?

• Sandmoln

Katten kan vara chipmärkt och de flesta veterinärer har chipläsare för att kunna läsa av om katten har chip. Tycker att du ska ta katten till ett djursjukhus och säga som det är. Förhoppningsvis tar de emot katten. Lycka till!

• Birmafröken

Var på facebook finns den bilden? Facebook är ju inte något som alla hittar till.

Om katten har ett id-chip syns det inte utanpå utan måste avläsas med en scanner som finns hos veterinär, katthem och (ibland) hos polis.

• Sandmoln

Finns en grupp på facebook - Vi längtar hem -  gå med i den och lägg ut en bild där!

Svar på tråden Vad ska jag göra med den stackars katten!?