när skall man ringa efter ambulans
Hmm man ringer ambulans när man tror de är något riktigt allvarligt eller absolut en fara för någons liv. Jag ringde ambulans en gång när min mamma såg ut att ha en hjärtinfarkt, de kom och det var bra, nu visade det sig vara en infektion i hjärtmuskeln och hjärtsäcken och hon blev kvar på sjukhuset.
En gång har jag ringt med dottern och då hade hon andningsuppehåll, var flammig eventuellt en allergi reaktion på hår permanents medel. Jag drog ut på det som tusan och pratade med 1177 till och från under kvällen, kvinnan där fick höra tösens andning via telefonen och jag förklarade hur flammig hon var på kroppen, de rådde mig att ringa ambulans. När de kom så var hon bättre, vi väckte henne, hon började se normal ut och andades bättre. Kände mig skit löjlig men de sa att det var bra att jag ringde, visade bilderna på hur hon sett ut innan under kvällen. Jag har aldrig duschat så många gånger på en kväll, jag tvättade och tvättade det där jävla håret för att få ut varje uns av doft från vätskan.
Men jag ringde inte ambulans när hon bröt nyckelbenet, fanns ingen fara för något liv där och helt ärligt fattade varken hon eller jag att det var av först :-7 men när det gäller barn så tycker jag det är bättre att ringa en gång för mkt än för lite, inte för småsaker som en skråma, men när man är riktigt orolig, att ringa 1177 innan och bolla är också bra eller iaf jag har tyckt att det är bra.