Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

när skall man ringa efter ambulans

Bara läst TS, och lite på sista sidan.

Aldrig, uppenbarligen. I början av sommaren fick jag ett astma-anfall som heter duga. Halsen svullnade igen på två sekunder. Som tur var var jag inte ensam, för hade jag varit det så hade jag inte suttit här idag. Min väninna berättade efteråt hur det låtit i samtalet till SOS. De tyckte att min vännina kunde köra mig till närmaste sjukhus. När min väninna meddelade att 1: jag var blå om läpparna och 2: hon inte hade varken bil eller körkort så tyckte SOS att hon skulle ringa en taxi eller gå till grannen. 

Visst, det kanske inte fanns någon ambulans ledig, Stockholm har ju ont om ambulanser. Och visst, jag hörde ju inte deras samtal.

När ambulansen väl kom trodde min väninna att jag var död redan, jag var (uppenbarligen) blek, blå om läpparna och medvetslös.... 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 00:56:08 följande:
    Blå om läpparna är en klar indikation på ambulans, att inte ha bil och körkort i sig är det inte.
    Jo, helt klart och det var precis det jag menade. Jag avskyr sjukhus och hade jag varit i stånd att ringa själv, eller ta mig till sjukhus så hade  låtit bli enligt resonemanget: Kan jag ta mig dit behöver jag inte vara där.

Vet du hur länge SOS har kvar samtalsloggar? Funderar på att begära ut den, av ren nyfikenhet, alltså, inte för att jag bryr mig egentligen så här efteråt. Vill gärna få en lite inblick i hur de jobbar...
  • Aniiee
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 01:04:22 följande:
    Ingen aning, men du har väl ganska lång tid på dig att anmäla så det borde ju handla om några år ivarjefall. Eller varför inte 10. Finns det info på SOS sida kanske?
    Vem sa något om anmäla? Nyfiken, sa jag ju. 

Det har de säkert. Får undersöka saken när klockan inte är ett på natten och jag inte har packat klart fast  ska flytta imorgon bitti..... det får bli en sån där nyttig all-nighter.... 
Svar på tråden när skall man ringa efter ambulans