när skall man ringa efter ambulans
Jag har åkt ambulans tre gånger... Alla tre för Gallstensanfall.... Var inte en sak på liv och död men jag hade så fruktansvärt ont och bara skrek rakt ut, har även åkt sjuktaxi engång pga gallstensanfall samt fått skjuts in tre gånger.... Men de gångerna jag åkte ambulans var det jag som ringde två av gångerna och en av gångerna var det personalen på akuten som ringde för att skicka mig till större sjukhus...
De gångerna har jag behövt ha vård under transporten (smärtstillande) samt inte kunde inte sitta vanligt pga smärtorna.
Var det rätt eller fel enligt er andra??
Däremot höll jag på att garva ihjäl mig för några år sedan... Jag hade varit ute med min dåvarande och hans kompis, kompisen fick ett frispel och det slutade med att mitt lillfinger (som redan hade en gammal skada och därför lätt skadas igen) hoppade ur led och stod helt fel.... Min dåvarande får totalt panik och efter att ha kört iväg kompisen från oss så sliter han panikartat fram mobilen och ringer 112 och ylar "Jag behöver en ambulans fort min flickvän har brutit lillfingret!!!!" Mitt i smärtan så får jag ett totalt sammabrott och när de på 112 sagt åt honom att man bara får ringa vid alvarlig saker och lagt på så försöker jag säga till honom att bara ringa taxi istället... Men nej kunde inte prata så bra (gjorde ont och jag höll på att dö av skratt samtidigt blev bara lite pipande...) vilket ledde till att han sliter tag i mig och springer fram till närmaste polisbil och ylar upprört att 112 minsann vägrade oss ambulans och att han ville ha hjälp på en gång för hans kompis var galen och hade misshandlat mig så jag brutit lillfingret... De enda de lyssnade på var misshandel och han pekade lydigt ut vem hans kompis var (som var lite längre fram och hotade folk lite random... han var helt borta och hade försökt kicka ett par människor i huvudet tidigare, jag gick i mellan vilket sedan slutade med att han kickade på min hand istället = mitt finger...) så polisen säger åt mitt ex att de skulle ta hand om kompisen men att det var bättre att vi tog en taxi... Jag hade fortfarande ont som satan och samtidigt kunde jag inte låta bli att skratta åt att han hade ringt till ambulans i sådan panik för ett lillfinger:-P