Inlägg från: Wittra |Visa alla inlägg
  • Wittra

när skall man ringa efter ambulans

Vad är det förresten för enfaldiga människor som tror att getingstick inte behöver vara fog för att ringa efter ambulans? Getingstick är vida känt för att vara livsfarliga om man är allergisk,  det trodde jag faktiskt alla visste? 

• Wittra
    MrsPenn skrev 2013-08-26 10:05:58 följande:
    Bryter man en lem kan _visst_ ambulansfärd vara befogat. Jag jobbar ofta helt ensam, långt ifrån vänner och bekanta. Jag har inget val annat än ambulans ifall jag gud förbjude skulle bryta en arm eller ett ben.
    Nä för tusan, då får du allt fixera de brutna benet och sen stappla iväg till närmaste buss/taxi.

Det är ju precis sånt här det menas när man säger "gråzoner"....bryter man benet hemma så kanske en partner eller granne kan köra en. Men är man t.e.x ensam 80 - 90åring i en tom lägenhet utan möjlighet att få dit en anhörig etc som kan köra en till sjukhuset så måste man kunna få ringa ambulans utan att några förstoppade människor tycker att man är "inte ansvarstagande för själv"
    Liksom som dig, jobbar helt ensam och bryter något.....klart man ska få ringa ambulans!!  
  • Wittra
    Scrubs81 skrev 2013-08-26 12:13:35 följande:
    Så alla som blir stuckna av en geting ska ringa ambulans?

Ringer man efter ambulans i det läget så brukar det vara just för att patienten är allergisk eller att patienten börjat svullna upp rejält och svårt att andas.

Det här borde ju inte vara så främmande scenarion för dig som ambulanspersonal? Tror så mkt jag vill på att du jobbar med det.....
  • Wittra
    MrsPenn skrev 2013-08-26 13:50:05 följande:
    Så jag ska upp och röra mig även om det kan göra att min arm kommer bli åverkad?

Nej nej...i den där yogapositionen som du säkert ligger i så måste du först fixera armen ...sen reser du dig som om inget hänt och knallar iväg och ropar "TAXI"...
Svar på tråden när skall man ringa efter ambulans