när skall man ringa efter ambulans
Bryter man en lem kan _visst_ ambulansfärd vara befogat. Jag jobbar ofta helt ensam, långt ifrån vänner och bekanta. Jag har inget val annat än ambulans ifall jag gud förbjude skulle bryta en arm eller ett ben.
Bryter man en lem kan _visst_ ambulansfärd vara befogat. Jag jobbar ofta helt ensam, långt ifrån vänner och bekanta. Jag har inget val annat än ambulans ifall jag gud förbjude skulle bryta en arm eller ett ben.
Sen finns det ju sjukvårdstransport också, som inte är akut, som bl a gamlingar som mår dåligt får åka ibland. Det är ju upp till operatören att avgöra. Tyvärr finns ju något enstaka rötägg i kåren , t ex den som bär unge Emils död på sitt samvete. Ni vet, han som inte kunde andas och op. sa att han var full? Emil blev bara vad var det, 25år?
Fast det är det ingen som gör. En släkting till mig brakade en gång igenom en glasdörr, inte ens då ringdes ambulans, utan man tog fullt med handdukar i bilen och drog iväg till akuten. En liten flicka dog igår... Just av att ha brakat igenom en glasdörr. Undar om de ringde ambulans... Min släkting fick fula skärsår och behövde många stygn, men åtminstone tog glaset inte i vitala kärl eller aorta.