• Flossy

    Ingen sexlust och ömma slemhinnor :(

    Hej.

    Är gravid i vecka 10 och det är en sak som gör mig galen snart.

    Jag och sambon har haft sex 1 - 2 ggr sen jag fick reda på att jag är gravid.

    Jag har ingen sexlust what so ever och det är jättejobbigt. Jag har i vanliga fall normal sexlust, kan ju bara utgå från mig själv och gå från det till absolut inget är psykiskt påfrestande. För jag vet ju att sambon hemskt gärna vill men går inte.

    Dels är det ju för att jag inte har någon sexlust men sen är det att det gör så ont. Det är super torrt och så svider det jätte mycket av att han bara använder fingrarna. Vi använder glidmedel men det är nästan ingen skillnad.

    Någon som kan hjälpa mig med lite tips och råd? :(  

  • Svar på tråden Ingen sexlust och ömma slemhinnor :(
  • Knappklara

    Samma här och jag skulle aldrig tvinga mig på't, utan accepterar att läget är som det är bara. Man skadar ju bara sig själv om det gör ont. Det kommer. Finns par som inte rör varandra på 9 månader pga problem ovan. Inget konstigt med det! 

  • Serafinaa

    Hade samma. Halva tiden- torra hinnor och ingen lust alls. Ingetvsex den tiden.

    Sista halvan av graviditeten- ständigt tänd varje dag och blev inte mätt på sex! Mannen tyckte det blev lite jobbigt ju mer magen växte. Innre konflikt för honom.

    Alltså tjejer, ta det lugnt! Det där kommer växla till och ifrån under graviditeten. Det är hormonerna som styr. Lyssna på kroppen och ha inte sex när ni inte känner men njut av det när lusten kommer.

    Liknande kommer hända efter förlossningen. Jag ammade i nästan ett år och hade super sköra slemhinnor då och svajande lust. När jag slutade amma så blev hinnorna starka igen (var en tjej på fl. som lugnade mig och berättade om sambandet mellan sköra hinnor och amning).

    Förklara läget för era killar och ta det lugnt. Ni har ju ett helt liv framför er som ni kan fylla med sex men när barn kommer så blir det små avbrott.

Svar på tråden Ingen sexlust och ömma slemhinnor :(