Inlägg från: majsan1980 |Visa alla inlägg
  • majsan1980

Varit omkring barn i fredags och varför ska jag då känna att " Gud jag kommer aldrig klara av att vara en mamma, jag kommer aldrig bli en bra mamma"???? Nu när jag samtidigt vill ha barn, och fortfarande inte vet om jag är gravid, tänk om jag är gravid? Hjälp!

• majsan1980

Känns som jag avvaktar och avvaktar... men nu känns det som att jag kan vänta till BIM som jag inte exakt vet när den är men kan ju som sagt vänta till den 23:e... 

• majsan1980
    Saken86 skrev 2013-10-22 18:38:23 följande:
    Hade ju då som sagt En veckas tidig mens. Dock så fick jag sjukt ont i brösten på min egentliga bim 20/10 och har haft molvärk sedan dess. Och idag har jag haft kraftig molvärk i livmodern!? Tänker att det kanske kan vara tidig älsmärta. Enligt appen ska äl ske nu på lördag. Men får man värk i livmodern då? Har även i äggstockarna men det brukar jag ha i samband med äl.
    Känns skumt att det börjar så tidigt. Och väldigt skumt att jag har så mkt värk i livmodern. Nån annan som har/haft så??
    Kan ju såklart inte låta bli att fundera om det kan va grav. Störd som man är. Det är det ju antagligen inte.

Hur går det för er andra??
    Kanske är du gravid ändå, ibland blöder man fast man är gravid. Jag brukar få ont i äggstockarna men inte livmodern vid ägglossning. Kolla med gravtest? 
    Jag har molvärk fortfarande och i morse gjorde det jätteont, kändes som mensen skulle komma men den kom inte och har ännu inte dykt upp. Känner ett konstant tryck i magen, men det onda i morse lade sig under dagen även om det fortfarande känns...  
  • majsan1980
    Saken86 skrev 2013-10-23 00:31:18 följande:
    Majsan1980: oj! Låter ju onekligen positivt :)) när ska du testa?? :))
    Tänkte testa på torsdag eftersom vi ska bort i kväll. Vill inte testa för tidigt  
  • majsan1980
    Saken86 skrev 2013-10-24 12:04:39 följande:
    Hur går det majsan??????:D
    Tog gravtest igår men var negativt :( Vet inte om det var för tidigt fortfarande eller om jag inte är gravid. Har ju något oregelbunden mens så ännu kan den ju komma. Bara att vänta och se nu då... jobbigt att inte veta. Mina bröst har blivit ömma nu också men de brukar bli det ibland innan mens så är svårt att säga nåt om det.
  • majsan1980

Fick min mens idag, snacka om skengravid. Känns både tråkigt och en lättnad. Lustig jag är. Just nu lättnad men antar att lättnaden lever kvar ett tag tills jag känner en stark längtan igen. Men vi får allt försöka igen med nya försök. Hur ofta har ni sex ni som försöker?

• majsan1980
    livetoday skrev 2013-10-29 11:27:32 följande:
    Jag är också skengravid men massa symtom... O mensen jävlas med att vara två dagar sen.
    Men har testat eftersom jag skulle på fest i helgen.
    Kan inte låta bli att hoppas o kommer bli besviken.
    Jobbigt detta ;)
    Ja visst är det jobbigt, hade ju alla tänkbara symtom och ska det bli samma sak nästa månad innan mens också?, orkar inte! Jag tror alltid att jag kan ha blivit gravid och kan inte sluta tänka på det och därmed uppstår alla symtom. Jag har inte druckit någon alkohol i tron om att jag kanske är gravid. Ska bara strunta i det och sluta dricka den dagen som jag får ett plus. 
  • majsan1980
    livetoday skrev 2013-10-29 13:34:05 följande:
    Jättejobbigt! Galet att man kan inbilla sig så alltså...

Jag har inte vetat hur jag ska göra med alkohol men de som har försökt i flera flera månader, dricker de ingen alkohol?
    Har hört att det inte är farligt precis i början för den inte i sig det mamman äter o dricker ändå.
    Men visst, bäst är ju att avstå såklart.
    Ja det är galet med tanke på att man får såna symtom, skumt.

En del dricker väl och andra dricker inte. Men avstå med alkohol i ett halvår eller år känns lite länge tycker jag om man inte blir gravid. Bästa är nog att leva som vanligt ändå. Nu tillhör ju inte jag de som super varje helg men ibland när jag är bortbjuden eller går till krogen tar jag några glas. Nej i början av graviditet är det ju aldrig någon fara har jag hört.

• majsan1980

:( Tråkigt livetoday. Ja jag hade ju alla möjliga symtom, men förstår inte hur jag kunde ha sån molvärk så långt innan mensen kom. Har aldrig hänt förut...

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?