Inlägg från: Lindsey Egot NO1 |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot NO1

Bärsjal i bil

I bussarna finns ju midjebälte och det är bättre att barnet sitter själv än att få hela dig över sig om ni krockar och du blir dubbelvikt. Du kan ju knyta fast barnet med bärsjslen i sätet annars om du är osäker

• Lindsey Egot NO1
    Jania skrev 2013-08-27 22:30:19 följande:
    Ja, men hur ska man då knyta? Det är det jag undrar, om det alls finns nåt sätt....
    Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra smile1.gif
    Haha.... Nä du får väl dra bärsjalen om stolsryggen och klippa fyra hål. Två för ögonen och ett vardera för mun och näsa. Så knyter du riktigt hårt så inte huvudet kan slungas fram

Nä jag hade använt midjebältet.
  • Lindsey Egot NO1
    Dr Mupp skrev 2013-08-28 06:51:46 följande:
    Nej jag har suttit, och ja detta gäller självklart endast bebisar. Större barn har setat brevid mig på bussen. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
    setat? Suttit menar du väl
  • Lindsey Egot NO1
    Dr Mupp skrev 2013-08-28 09:09:57 följande:
    Nope, setat är ok att skriva, det är dialektalt 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
    Okej men det ser oerhört fult ut men men huvudsaken är att barnet sitter på egen stol med eget bälte om de åker buss än att få föräldern vikt över sig
  • Lindsey Egot NO1
    Dr Mupp skrev 2013-08-28 09:58:00 följande:
    Här finns inga bälten på stadsbussarna så ungarna sitter obältade. 
    Det är olagligt! Alla bussar ska ha bälten enligt lag.
Svar på tråden Bärsjal i bil