Jag skriver "de flesta" inte alla.
Jag vet mycket väl vad en ventilationslucka är men den är på alla vagnar jag sett mindre än själva öppningen, alltså sämre luftflöde. Tråkigt om du blir förbannad, det var inte meningen. Men jag ser ofta små bebisar under fleecefiltar inne på köpcentrum etc. Det är ett relativt nytt fenomen och av någon anledning har folk börjat göra så. Mig veterligen brände man inte småbarn i solen på 70 och 80-talen trots att man inte hade filt över.
Pat1 skrev 2013-08-30 15:30:07 följande:
Haha det är ganska uppenbart att du är mycket för att döma ut andra människor! Så om jag förstår dig rätt påstår du att jag har en filt över vagnen för att alla andra har det? Det måste nog vara det dummaste jag har hört! Jag har som sagt en tunn filt över vagnen när min son har somnat (alltså ingen ögonkontakt) då jag är ute och går för att han INTE skall få direkt solljus på sig! Och vad det gäller instängd luft så har jag som sagt en ventilationslucka på sufletten som man kan ha öppet, men eftersom du inte alls verkar veta vad ventilationslucka betyder så kanske jag skall förklara detta för dig?
Jag tycker absolut inte det är en fånig sak att undra över men när folk dömer ut andra människor istället för att försöka förstå, så blir jag rätt så förbannad!