• Fläderpärlan

    Någon som ätit provera, endast bruna flytningar efter avslutad kur?

    Hej!

    Har nu ätit klart min andra kur med provera, fick bruna flytningar på dag 8 i kuren (man ska äta dem i 10 dagar) och jag åt klar kuren... men nu är frågan, jag har ännu inte fått min mens? Det har gått 6 dagar sedan sista tabletten och jag har endast haft lite bruna flytningar? Någon som känner igen sig? Snälla svara!

      

  • Svar på tråden Någon som ätit provera, endast bruna flytningar efter avslutad kur?
  • Jenny 314
    Elinmariaregina skrev 2013-08-30 07:35:50 följande:
    Hej!

    Har nu ätit klart min andra kur med provera, fick bruna flytningar på dag 8 i kuren (man ska äta dem i 10 dagar) och jag åt klar kuren... men nu är frågan, jag har ännu inte fått min mens? Det har gått 6 dagar sedan sista tabletten och jag har endast haft lite bruna flytningar? Någon som känner igen sig? Snälla svara!

      
    Ser nu att det var ett tagsedan du postade inlägget, men hur gick de? Jag åt provera för 2 månader sen och hade precis som du bruna flytningar från dag 8 och i flera dagar, min läkare sa sen att de antagligen va de som va min mens. Men sedan 2 veckor efter kom riktiga röda mensen.
    Orolig att de ska bli så nästa gång jag ska ta provera. För egentligen ska ju mensen komma ett par dagar efter avslutad kur.
     
  • Fläderpärlan

    Hejsan! Så var det för mig också bruna flytningar under kuren men sen kom den riktiga mensen någon vecka efter. Varför vet jag inte men det var tydligen inte så ovanligt enligt min läkare

  • Jenny 314
    Elinmariaregina skrev 2013-11-20 12:26:38 följande:
    Hejsan! Så var det för mig också bruna flytningar under kuren men sen kom den riktiga mensen någon vecka efter. Varför vet jag inte men det var tydligen inte så ovanligt enligt min läkare
    Jag fick aldrig något riktigt svar, men har du ätit provera igen? Hände samma sak då? För jag ska börja på en kur i mitten av dec, och vill gärna inte de händer igen för då tar de längre tid igen, och de vill jag ju inte! 
Svar på tråden Någon som ätit provera, endast bruna flytningar efter avslutad kur?