• Bong

Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.

Min sambo gjorde också så. Förut.

En natt hände något väldigt märkligt- prillan frätte hål i tandköttet ända in till tandroten/käkbenet. Hålet blev runt 5mm i diameter och gjorde djävulskt ont.

För att göra en lång historia kort slutade det hela med en allvarlig infektion, väldigt mycket blod, ambulansfärd och akuten.

Så som sagt; min sambo gjorde också så. Förut.

• Bong

Sebastian72: Kunde inte bry mig mindre om du tror på Jesus/Påskharen/Whatever eller inte.

IsDimma: Jodå, han snusar på! Konstigt nog. Tog dock väldigt lång tid innan det läkte. Tandläkaren som sydde ihop hålet första gången slarvade och gjorde inte rent ordentligt innan vilket resulterade i en massiv infektion.
    En morgon brast stygnen och ut forsade var och massor med blod. När blödningen inte lugnade sig blev han skjutsad till akuttandläkare som också hade svårt att få stopp på blödningen. Väl där tuppade han av och blev sen körd i ilfart till akuten.
    Efter två antibiotikakurer blev det bra och snusar det gör han. Men inte på natten.

• Bong

Vem har sagt att tänderna rasade? Antagligen hade han haft prillan på samma ställe i alla år så att det redan bildats en snusficka där. Maratonsnusningen blev väl spiken i kistan.

Han har så vitt jag vet aldrig haft ett hål eller ens tandsten under de 16 år vi varit ihop.
    Känns helt sjukt att sitta och försvara min sambos munhygien inför en främling på internet så jag lägger ner det. Det hände och så är det med det.

Svar på tråden Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.