Kärrtorp?!
Ni som bor i kärrtorp, eller bott där nyligen. Hur upplever ni Kärrtorp och vad jämför ni med? Hur är skolorna? Förskolorna? Stämningen? +/-? Tacksam för svar
Ni som bor i kärrtorp, eller bott där nyligen. Hur upplever ni Kärrtorp och vad jämför ni med? Hur är skolorna? Förskolorna? Stämningen? +/-? Tacksam för svar
Puffar
Ingen?
Kärrtorp är ett bra område. Bor inte där själv men skulle gärna bo. Bodde i hammarbyhöjden förut som ligger ett stenkast därifrån.
Tack för svar! På vilket sätt bra? Vet du något om skolorna?
En bra förort. Nära stan men mysig med mest 3 vånings, 40-tals hus. Lugnt område. Ett av de mer eftertraktade områdena bland Stockholms förorter. Ligger nära nackaresarvatet.
Skolorna vet jag inget om. Har inte hört något dåligt iaf.
Tack! Någon mer info?
Kärrtorp är ett fint ställe att bo på. Det har blivit bättre sen dom stängde systembolaget där, det var ju en hel del fylla på torget.
skolan känner jag inte till just i Kärrtorp, men mina barn har gått i Björkhagens skola som i mina ögon en jättebra skola. Sen har vi ju nära till naturen, Sickla som är ett fint ställe att gå till. Vi har Söderbysjön som är ett badställe och för dom som har lust med att spela golf. Jag har bott i Hammarbyhöjden i 30 år, men vägarna tog mig till Farsta.
Björkhagens skola är bättre än Skarpnäcks skola (som ligger i Kärrtorp) enligt de jag känner som har barn där. Jag har inga egna erfarenheter av dem.
Kärrtorp är mysigt, jag älskar den delen av söderförort! Från Skärmarbrink och inåt skogen, typ som en triangel mellan Skärmarbrink, Sandsborg, Hammarbyhöjden, Kärrtorp, Skogskyrkogården. Om man pratar t-banespråk.
Bra kommunikationer, nära till naturen och bad, nära till stan, lite småstadskänsla så där.
Nu bor jag inte där längre, men min son bor där (ja, och hans pappa med övrig familj), och det jag hört är väl att det möjligen är lite stökigare än förut, men inte alls som i t ex Bagis eller Skarpnäck.
Vad gäller skolor så har jag tyvärr inte hört något bra om just Skarpnäcks skola (som ligger i Kärrtorp precis som Mrs Green skriver). Men det kan ju vara individuellt vad man tycker. Vår son gick i Hammarbyhöjden skola (kanonbra!) och sedan i Björkhagens skola (sådär...), så jag själv vet bara det jag hört av andra.
Ska jag rekommendera en skola i området så blir det friskolan Raketen i Björkhagen. Kanon! Har bara hört gott om den.
Förskolorna i området har jag uppfattat som bra över lag.
Jag hade gärna bott i området igen, men vi vill bo i eget hus, och huspriserna där är rätt saftiga.
Trevligt område att bo i! Enligt min mamma som jobbar på förskola i Haninge så är Kärrtorps förskolor kända för att vara bland de bästa!