Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Kärrtorp?!

Kärrtorp är mysigt, jag älskar den delen av söderförort! Från Skärmarbrink och inåt skogen, typ som en triangel mellan Skärmarbrink, Sandsborg, Hammarbyhöjden, Kärrtorp, Skogskyrkogården. Om man pratar t-banespråk. 

Bra kommunikationer, nära till naturen och bad, nära till stan, lite småstadskänsla så där.

Nu bor jag inte där längre, men min son bor där (ja, och hans pappa med övrig familj), och det jag hört är väl att det möjligen är lite stökigare än förut, men inte alls som i t ex Bagis eller Skarpnäck.

Vad gäller skolor så har jag tyvärr inte hört något bra om just Skarpnäcks skola (som ligger i Kärrtorp precis som Mrs Green skriver). Men det kan ju vara individuellt vad man tycker. Vår son gick i Hammarbyhöjden skola (kanonbra!) och sedan i Björkhagens skola (sådär...), så jag själv vet bara det jag hört av andra.

Ska jag rekommendera en skola i området så blir det friskolan Raketen i Björkhagen. Kanon! Har bara hört gott om den.

Förskolorna i området har jag uppfattat som bra över lag.  

Jag hade gärna bott i området igen, men vi vill bo i eget hus, och huspriserna där är rätt saftiga.  

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    NollÅtta skrev 2013-09-03 00:31:34 följande:
    Dalen är ett stökigt område. ( Där runt Dalen centrum). Du bör satsa på antingen: Kärrtorp, Enskededalen, Enskede, Björkhagen eller Hammarbyhöjden
    Jag håller med.
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden Kärrtorp?!