• Judjoh

Myom

Hej Jag och min man har försökt att få barn sedan i december 2012 utan att det kommer något. I april börjar jag få en knöl på magen den gick hatt se och känna på morgonen så vi fick en tid hos barnmorskan till slut. Där hände det inte så mycket hon kände att livmodern var hård men det var allt. Så vi fick ringa och tjata för att få komma och träffa en doktor samma sak händer där inte mycket klokare efter det mötet dom kontrollerade att jag inte hade några könssjukdomar och sa också att livmodern var hård. Jag började få ont och knölen har växt så nu är den stor. Till slut får jag remis till sjukhuset där en doktor med ultraljud kan konstatera att det är myom som sitter på utsidan av livmodern ungefär 6 cm stor. Min fråga är om någon här haft samma problem och att efter en operation ha blivit gravid ? Eller om någon haft detta problem och blivit gravid efter ett tag? Tack för svar.

• Svar på tråden Myom
  • Judjoh

Tack för svaret. Vi hoppas att jag ska bli gravid efter operation.

• Judjoh

okay
    kul att höra att du lyckades...
    vi hoppas att det kommer gå bra för oss också! 

• Judjoh

okay 
    men när dom gjorde undersökningen på mig så sa doktorn att det var operation som gäller finns ingen medicin mot myom och dessutom sa han att det kan vara problem att bli gravid på grund av detta...
    Jag hoppas att få träffa doktorn igen för det var förra veckan jag var på undersökning och det finns jätte många funderingar i mitt huvud...

• Judjoh

ja jag hoppas få träffa en doktor och prata med den om problemen.
    när man får höra det förstå gången är det inte lätt att veta vad man ska fråga och vilka möjligheter som finns, därför är jag här nu och försöker få lite hjälp med hur det har varit för andra med samma problem.
    min myom har kommit snabbt och jag har verkligen ont.

• Judjoh

tack!
    jag hoppas verkligen att det fixar sig snart med allt

• Judjoh

Okay Imorrn ska jag träffa en ny doktor och hoppas på att få hjälp. Vad heter dessa mediciner ? Kanske jag kan fråga om dom då.

• Judjoh

Okay Jag träffade en doktor idag och hon sa att medicinen inte hjälper så bra det kan göra myom mindre ett tag men att den kommer tillbaka. Och min myom har vuxit till 10 cm nu och det har kommit ytligare en. Puffffff Jag kommer nog att ta operation så värken försvinner och hoppas att det kommer bli lättare för mig att bli gravid.

• Judjoh

Molly02: Jag kommer att opérera på måndagen den 25 november. Jag kommer att säga efter min operation, men för tillfället vet jag inte mycket ... Jag är också väldigt nervös ... Men vi måste bli positiv och be Gud!

Svar på tråden Myom