• MartinaH88

Myom

Jag är bara jag skrev 2013-09-01 14:36:59 följande:
    Jag skulle be om fler utlåtanden innan jag ens övervägde operation. Jag har träffat många läkare under de år vi försökt och ingen har sagt ett ord om att myomet borde tas bort. En operation kan också ställa till det och är det absolut inte nödvändigt så bör myomet sitta kvar. Frågan är också om det verkligen är myom och varför det gör ont,vuxit så snabbt och känns hårt? Mitt växer inte alls,gör inte ont,känns inget och är lika stort som ditt.

Konstigt han säger där ej finns medicin för myom när där finns 2 stycken ...
  • MartinaH88
    Judjoh skrev 2013-09-01 14:27:53 följande:
    okay  men när dom gjorde undersökningen på mig så sa doktorn att det var operation som gäller finns ingen medicin mot myom och dessutom sa han att det kan vara problem att bli gravid på grund av detta... Jag hoppas att få träffa doktorn igen för det var förra veckan jag var på undersökning och det finns jätte många funderingar i mitt huvud...

Konstigt han säger där ej finns medicin när där finns 2!
  • MartinaH88
    Judjoh skrev 2013-10-28 22:03:28 följande:
    Okay Imorrn ska jag träffa en ny doktor och hoppas på att få hjälp. Vad heter dessa mediciner ? Kanske jag kan fråga om dom då.

Synarela heter det ena och är ett nässpray och esmya heter det andra!
  • MartinaH88
    Judjoh skrev 2013-10-29 21:20:25 följande:
    Okay Jag träffade en doktor idag och hon sa att medicinen inte hjälper så bra det kan göra myom mindre ett tag men att den kommer tillbaka. Och min myom har vuxit till 10 cm nu och det har kommit ytligare en. Puffffff Jag kommer nog att ta operation så värken försvinner och hoppas att det kommer bli lättare för mig att bli gravid.

Jag tog synarela för att myomen skulle bli minska för mina va stora, när dom är så stora är de svårt och få bort allt, alltså tar man synarela för dom ska minska i storlek och lättare o få bort allt!
Svar på tråden Myom