• Dine

Tonårsföräldrar, hur mycket hjälper era barn till?

Jag kräver nog alldeles för lite men hur mycket hjälper era tonåringar till och hur högt bör man sätta ribban?

• Svar på tråden Tonårsföräldrar, hur mycket hjälper era barn till?
  • sextiotalist
    Givitupp skrev 2014-02-12 13:22:49 följande:
    Sund förälder och glada barn !!
    Vi hade något liknande när jag växte upp, nej, det var inte glada barn, än intressantare är att ingen av oss barn har tagit det med oss det till våra familjer, vi släppte detta så fort vi flyttade hemifrån
  • Givitupp
    La Lola skrev 2014-02-12 13:21:05 följande:
    Känner du mig? Nä. Så då kanske du inte ska anta en massa heller. Det brukar bli så jävla tokigt då.
    Ngn som anser sig vara COOL kan man fundera på vad det innebär, framförallt om personen är förälder.
  • La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 18:43:02 följande:
    Ngn som anser sig vara COOL kan man fundera på vad det innebär, framförallt om personen är förälder.
    Jahapp.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sextiotalist

Givitupp, du är så insnöad att det bara finns ett sätt att vägleda sina barn.
    Jag är uppvuxen med att ha en massa uppgifter, scheman etc. Som jag skrev, så var vi inte lyckligare för det och vilket intryck det gjorde på oss barn, ingen av oss har anammat detta. dvs vi gillade det inte och såg inte det meningsfulla i det (mer än att våra föräldrar aldrig städade köket eller badrummen under vår uppväxt).

Jag skrev tidigare, min tonåring kan laga mat, städa, diska etc, det räcker för mig. Eftersom varken sambon eller jag har några fasta arbetsuppgifter, inga scheman, inga matdagar, inget matschema dvs ingenting, utan vi städar när vi känner för det och behovet finns, matlagningen sköter jag mest så varför ska vi ha ett schema för vår tonåring.

Sambons äldre barn var verkligen curlade och de har fixat utan problem sina hushåll efter det de flyttat hemifrån.

• Givitupp
    La Lola skrev 2014-02-12 18:43:48 följande:
    Jahapp.
    Skrämmande att ingen inser bristen hos en förälder som inte hjälper och " utbildar " sina barn under livets gång.
    Varför skaffar personer som dessa överhuvud taget barn ??
  • La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 18:51:55 följande:
    Skrämmande att ingen inser bristen hos en förälder som inte hjälper och " utbildar " sina barn under livets gång.
    Varför skaffar personer som dessa överhuvud taget barn ??
    Jag tycker det är mer skrämmande med dessa självgoda jävlar på internet som försöker mästra andra fastän de inte har en jävla aning om nåt.....
    Men det är kanske bara jag som känner så....
  • Givitupp
    La Lola skrev 2014-02-12 19:00:35 följande:
    Jag tycker det är mer skrämmande med dessa självgoda jävlar på internet som försöker mästra andra fastän de inte har en jävla aning om nåt.....
    Men det är kanske bara jag som känner så....
    Du skriver att vi inte har en aning om ngt, vad är det som du döljer och undanhåller för oss ?
    Uppenbart har du ngt eller ngr lik i garderoben, ta fram dessa så kanske ditt resonemang blir acceptabelt.

Att tala runt elden bränner bara dig och barnen och ingen annan.
  • La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 19:08:08 följande:
    Du skriver att vi inte har en aning om ngt, vad är det som du döljer och undanhåller för oss ?
    Uppenbart har du ngt eller ngr lik i garderoben, ta fram dessa så kanske ditt resonemang blir acceptabelt.

Att tala runt elden bränner bara dig och barnen och ingen annan.
    Tycker du att denna "diskussion" känns givande? Känns det bra för dig?
    Jag upplever den som rätt tråkigt o jävligt meningslös men vi kan ju fortsätta för allt del om du vill. Jag har lite tid att slå ihjäl.
  • Givitupp
    " försöker mästra andra fastän de inte har en jävla aning om nåt..... "
    Det är detta som skrämmer mig, du döljer ngt.

• La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 19:18:57 följande:
    " försöker mästra andra fastän de inte har en jävla aning om nåt..... "
    Det är detta som skrämmer mig, du döljer ngt.
    Näe men jag ser ingen mening med att ge dig nån vidare förklaring.
    Hade du varit trevlig hade jag kunnat överväga saken.
Svar på tråden Tonårsföräldrar, hur mycket hjälper era barn till?