Tonårsföräldrar, hur mycket hjälper era barn till?
Jag kräver nog alldeles för lite men hur mycket hjälper era tonåringar till och hur högt bör man sätta ribban?
Jag kräver nog alldeles för lite men hur mycket hjälper era tonåringar till och hur högt bör man sätta ribban?
Givitupp, du är så insnöad att det bara finns ett sätt att vägleda sina barn.
Jag är uppvuxen med att ha en massa uppgifter, scheman etc. Som jag skrev, så var vi inte lyckligare för det och vilket intryck det gjorde på oss barn, ingen av oss har anammat detta. dvs vi gillade det inte och såg inte det meningsfulla i det (mer än att våra föräldrar aldrig städade köket eller badrummen under vår uppväxt).
Jag skrev tidigare, min tonåring kan laga mat, städa, diska etc, det räcker för mig. Eftersom varken sambon eller jag har några fasta arbetsuppgifter, inga scheman, inga matdagar, inget matschema dvs ingenting, utan vi städar när vi känner för det och behovet finns, matlagningen sköter jag mest så varför ska vi ha ett schema för vår tonåring.
Sambons äldre barn var verkligen curlade och de har fixat utan problem sina hushåll efter det de flyttat hemifrån.