Inlägg från: Längtan till dig |Visa alla inlägg
  • Längtan till dig

BF Maj 2014

Bf -lista ---------- 

2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet 
    4/5 Snusann - 2:a barnet 
    6/5 Naniismamma - 3:e barnet 
    6/5 0fia - 3:e barnet 
    11/5 Q13 - 1:a barnet 
    13/5 Längtan till dig - 1:a barnet 
    13/5 Lenafena - 2:a barnet 
    15/5 sowe81 - 2:a barnet 
    15/5 sissi81- 3:e barnet 
    17/5 luspudel - 3:e barnet 

17/5 Lindhaz - 2:a barnet 
    17/5 mala01 - 3:e barnet 
    20/5 Svinfantast - 4:e barnet 
    25/5 tobiq - 3:e barnet 
    27/5 Klick78 - 3:e barnet
  • Längtan till dig
    Snusann skrev 2013-09-20 15:26:20 följande:
    Tidigt VUL idag, ser inte bra ut. Embryot är inte så stort som det borde vara och inget hjärta. Blir återbesök om tio dagar för att kolla igen, är det samma då så är det missfall igen. Livet är tufft att leva!
    Aj du :/ Vi får hoppas att det bara är för tidigt ännu. Vilken vecka är du i?
  • Längtan till dig
    marcitron skrev 2013-09-18 22:51:08 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag joinar!
    Linda heter jag, är 23 bor i malmö och är gravid med mitt andra barn som enligt sista mens är beräknad till 19 maj :)
    Jag kanon förutom att jag är ganska trött. Känner av graviditeten ganska tydligt i magen flera gånger om dagen :)

Hade varit kul och veta var ni andra bor och hur ni mår! :)
    Välkommen :)

Johanna heter jag, bor i Vänersborg och väntar 1:a barnet. Är extremt trög i magen, ömma bröst och humörsvängningar så det sjunger om det. Sen har jag molande värk från och till i magen men inte lika mycket nu som tidigare. Även ont i ländryggen. Var på inskrivning i måndags och är beräknad till den 13 maj enligt senaste mens.   
  • Längtan till dig
    sissi81 skrev 2013-10-05 20:05:11 följande:
    Jaha då har det varit tyst från mej ett par veckor knappt. Jag blödde ju på ganska bra o var inne på VUL. Jag beräknade att jag var i v6+7 men hon drog tillbaka mig till max 4+5 om det nu fanns någon bebis för det syntesverkligen inget. O med tanke på blödningen som höll på i totalt 2 veckor så såg det inte ljust ut.
    Fick en tid nu i Fredags för ytterligare en kontroll o visst fanns en liten krabat på 157 mm där. Hjärtat tickade o det såg helt normalt ut. Anledningen till blödningen gissade hon på att det var att det hade varit 2 småttingar varav en gått bort. Så efter att ha gått som ett kolli i 2 veckor så svävar man återigen på rosa små moln.
    Jag var alltså så långt gången som jag trodde från början så lillplutt kommer som planerat troligtvis i Maj om allt fortgår som det ska

Så härligt att höra att allt såg bra ut! Jag längtar till UL jag med och det är ju inte förrän i v.18 man gör sånt. Jag är nu i v.9 så det är låååångt dit. Men det är värt väntan <3
  • Längtan till dig

För mig är det första, men det är skönt att andra här inne har barn sen tidigare så man kan få svar på många frågor :) 

Är det för övrigt någon här som har/har haft långt blodtryck under graviditeten? Jag tror nämligen jag har det. Är i v. 9+6 och har till och från haft riktig yrsel...varje gång jag reser mig, det behöver inte ens vara en snabb resning, så blir det svart framför ögonen en kort stund och det snurrar. Är detta farligt? Kan man få bukt på det på nå vis?

• Längtan till dig
    ohbaby skrev 2013-10-08 13:44:08 följande:
    Jag hade lågt blodtryck sist. Och tror jag har det nu med för jag blir yr ofta:)
    Men jag fick bara höra att det var bra. Skulle bara tänka på att ta det lite lugnt så jag inte svimmade. Inte resa mig för fort osv. Men fråga om det bör du är hos bm:)
    Okej...känns jobbigt bara när man har bråttom...måste gå upp extra tidigt för att hinna med...jobbigt att gå upp ca 2 timmar innan man ska iväg :/ men man får väl stå ut!

Blev det bättre för dig ju längre fram du kom? 
  • Längtan till dig
    mala01 skrev 2013-10-08 14:17:01 följande:

Du kanske har lågt hb värde oxå? Jag har haft (har) både lågt blodtryck å öågt hb värde under mina tidogare grav. Kanske dags att börja käka järntabletter. Senaste grav. Åt jag Fe tabletter från inskrivning 2ggr /dag. Å ändå hotade barnmoskan med dropp. Så har du inte varit på inskrivning se till att de tar hb värdet då oxå. Men d brukar d göra.
    Jag vet inte, men äter redan järntabletter sedan ett år tillbaka då jag gjort en magsäcksförminskning..
    De ska ta massa prover vid nästa tillfälle, förra tillfället var bara ett hälsosamtal. 
  • Längtan till dig
    CliineDJ skrev 2013-10-08 15:28:07 följande:
    En graviditetet tar på järnreserverna så om du redan innan behövt fylla på så ska du nog be att de kollar upp det. Tror inte att det är något farligt men det kan ju vara trevligt om du kan få hjälp att må bättre.

Vi min förra (och första) graviditetet skulle de inte kolla mitt hb-värde förutom vid inskrivningen eftersom min järnreserv var så bra/hög. När jag kände mig yr och trött kollade jag på företagshälsovården och då hade det sjunkit jättemycket så jag fick börja äta järn iaf. 
    Det frågade jag om vid första besöket och hon sa att det då inte skulle behövas...men de kollar nog värdet nästa gång...så då får jag nog reda på det isf..

• Längtan till dig
    ohbaby skrev 2013-10-10 07:09:14 följande:
    Längtan till dig:
    Minns inte om det blev bättre faktiskt. Men jag hade konstanta sammandragningar/förvärkar från v 22 och blev sjukskriven. Fick bara ta det superlugnt. Så jag påverkades inte så mycket av det låga blodtrycket då.
    Ett dåligt svar blev det, sorry:) hoppas du kan få något som gör det lite bättre.

Grattis Maliiin!! Och välkommen.
    Okej...Alla svar är bra svar ;) Vi får helt enkelt se :)
  • Längtan till dig
    2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet  
      4/5 Snusann - 2:a barnet  
      6/5 Naniismamma - 3:e barnet  
      6/5 0fia - 3:e barnet  
    10/5 Msma77-4:e barnet 
    10/5 tillmånenochtillbak, 1:a barnet 

11/5 Q13 - 1:a barnet 
    11/5 Ela82- 3 barnet 

13/5 Längtan till dig - 1:a barnet  
    13/5 Lenafena - 2:a barnet  
    14/5 lupin84 - 3:e barnet