Inlägg från: Längtan till dig |Visa alla inlägg
  • Längtan till dig

BF Maj 2014

sissi81 skrev 2013-10-28 19:50:23 följande:
    Ni kan stryka mej ur listan denna gången.

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      
    Åh fy :/ förstår din förtvivlan...nu blir jag med nervös...är i v.12 och går in i v.13 i morgon...men man kanske inte ska oroa sig i onödan. Jag har med tänkt att det är mer säkert nu, men samtidigt är jag lite orolig för vissa dagar har jag inga symptom alls medans andra dagar har jag allt!

Många styrkekramar till dig!<3 
  • Längtan till dig

Oj, det var allt ett tag sen jag skrev här inne. Tråkigt att så många bebisar har valt att lämna er, lider verkligen med er! </3 Men får öskar er lycka till i ert fortsatta försökande!

Jag går nu in i v.15 idag och kan knappt tro det. Ska man våga hoppas nu? Samtidigt har jag mått så kasst så jag tror ju att det finns en liten plutt där inne ^^.

Jag skulle ringa denna vecka för att få första RUL i v.18, men då hade de datastrul så de inte hade fått i schemat till den veckan ännu så måste vänta tills på måndag igen. Lite trist då man gärna vill kunna få ett datum och planera in annat runt det då det blir i luciatider antagligen.

Har nu legat i stort sett 2 dagar efter en helg med kass mage och spyande. Har vart helt orkeslös och inte kunnat äta utan att må illa och få ont i magen...idag känns det bättre dock!

• Längtan till dig
    emilie84 skrev 2013-12-08 20:20:43 följande:
    Nu är jag jätte nojig, men har inte känt rörelser än och är vecka 16+2. Och med tredje kände jag tidigare. Så då blir man ju orolig att något är galet. Och rul är inte förens 2/1 så långt tills dess. Så bara att hoppas att man känner rörelser snart! Hur är det för er?
    Jag är i v. 18 (17+4) nu och har heller inte känt (vad jag vet) något ännu. Men jag vet samtidigt inte riktigt vad som är bebis och vad som är tarmar eller livmoder...jag tror jag kan ha känt idag några ggr...väldigt långt ner dock.
  • Längtan till dig

Ja just det. När jag ändå är här och ni är så kunniga :D, så kan jag ju fråga er om ni vet om det är vanligt att barnet är långt nere i v.18? 

Är nämligen ofta kissnödig  och det har hänt att jag känt mig kissnödig direkt efter jag kissat och får kissa igen..*puh*..

Sen är jag ganska öm längst ner vid blygdbenet (som jag tror sitter där haha!) och speciellt när jag reser mig eller sätter mig ner. Sen om jag sitter still för länge så kan jag också bli öm. HAr ett par gånger känt som att det hugger till ett par gånger, inget ihållande men det har gjort ont en kort stund. Är det bebis som bökar eller kanske ligamenten som "knakar"?

*förvirrad och nojig förstföderska* ;)

• Längtan till dig
    Bananasplit88 skrev 2013-12-09 09:06:47 följande:
    Min är ganska "långt nere", Jag har en angelsound och kan med hjälp av den lokalisera bebisen. Jag upplever samma sak som du, att bebisen/livmodern trycker på och är kissnödig väldigt ofta. Ibland känner jag mig så kissnödig att jag springer till toaletten för att bara kissa några droppar :)

Jag har också känt att det "hugger till" fast då på högra sidan men jag tror att det är ligamenten. enligt BM ska man resa sig upp försiktigt etc för att undvika att det hugger till.

Det är lite svårt att urskilja vad som är vad men jag har varit ganska säker på att jag har kännt fladder redan vid v 14. nu i v 19 känns det mer som att någon petar på mig inifrån
    Okej, känns betryggande att andra upplever samma. 

Jag har hört att man inte känner lika mycket rörelser om moderkakan ligger i framvägg och tänkte att det kanske är så också. Går in i v.19 i morrn och ska på rul på torsdag, så får se vad de säger.
  • Längtan till dig
    Bananasplit88 skrev 2013-12-10 19:22:40 följande:
    Lycka till:)
    var på RUL igår och då sa hon att det är dels beroende på var moderkakan sitter, men också hur mycket fostervatten som finns som avgör hur tidigt man kan känna. min moderkaka ligger i "bakvägg" och det är ganska gynnsamt...Numera känner jag sparkar dagligen och vår lilla ligger så tokigt i magen (helt ihopvikt) med benen uppe vid huvudet :) och sprattlar till ibland
    Tack! :)

Vilken tur du har :P
    Men det lät inte så bekvämt att ligga ihopvikt ^^ Kanske blir akrobat? hehe
  • Längtan till dig
    Bananasplit88 skrev 2013-12-11 10:25:46 följande:
    Haha, ja.. men det var ändå bra att hon låg ihopvikt på det sättet för det var busenkelt för dem att se könet då, haha.
    Jag hoppas att hon byter ställning snart dock, för nu börjar jag bli nojjig när jag sträcker på mig eller ligger ner att jag kanske klämmer henne när hon ligger som hon gör.
    Hehe okej, ja då var det ju bra iof :).

Men du kan nog inte klämma henne och hon ändrar nog ställning när det blir för trångt :)
  • Längtan till dig
    MilayasMamma skrev 2013-12-11 12:13:14 följande:

Jag hade jätteproblem med det du beskriver i min förra graviditet. Bebisen öåg helt enkelt och tryckte på .. Första jag kände i vevka 4 var som att få UVI, vilket visade sig vara ett graviditetssysmptom. Resten av graviditeten kunde jag springa på toan var femte minut, speciellt kvällstid, då bebisen låg mot. Och nattetid kunde jag vara uppe emot 10 ggr. Jag är väldigt tacksam att det inte är så för mig denna graviditeten, har inte märkt av det nästan alls och är i 18:e veckan nu. Så, väldigt irriterande symptom men helt normalt :) Jag tyckte iaf då att det kunde hjälpa lite med höftbälte och "trycka upp" bebis lite :)
    Åh fy vad jobbigt det måste ha varit :/. Så illa är det inte här ännu som tur är.
    Var kan man hitta sådant höftbälte?
  • Längtan till dig
    MilayasMamma skrev 2013-12-12 09:23:18 följande:

Tur ändå om det inte är så illa för dig :) Stödbältet/höftbältet fick jag från barnmorskan för min foglossning. Ska hålla ihop bäckenet och höfterna lite. Men hjälpte som sagt att flytta på bebisen lite också enligt mig :).
    Okej, ja men känner att det börjar göra ont  ibland och är rädd för att det ska bli mer då jag bara är halvvägs nu snart. Men får hålla tummarna för att det stannar här :)
  • Längtan till dig

Vi var på Ul i torsdags och det var det mest fantastiska jag har vart med om! Helt overkligt och verkligt på samma gång. Svårt att hålla glädjetårarna borta <3

Bebis ville dock inte visa om den var en han eller hon, så det får bli en överraskning. Bebis låg också långt ner så det är förklaringen till varför den gillar sparka mig på blåsan ;) Sen var moderkaka i framvägg så det kan vara anledning till att jag inte känt av bebis så mycket. Men nu på senare tid har det allt hänt grejer :)

• Längtan till dig
    MilayasMamma skrev 2013-12-15 07:32:24 följande:
    Vilken vacker liten bebis du har där Längtan till dig! Alltid lika overkligt och verkligt att se dem där på skärmen :) Vi hoppas få veta om vår bebis är en han ellet hon den 7 januari, väntar så!
    Tack! Det var det bästa jag vart med om :) 

Okej, då får vi hoppas eran bebis är mer medgörlig då :P
  • Längtan till dig
    Donna78 skrev 2013-12-19 19:06:19 följande:
    Idag har jag varit på stora-UL och fick då se den lille skrutten igen och ja - vi väntar en perfekt liten kille. Hjärta
    Härligt! :) Vad kul att ni kunde se vilket kön det var :) Vi får snällt vänta :P
  • Längtan till dig
    vicky91 skrev 2013-12-30 20:46:06 följande:

rul idag, en busig liten flicka blir det :D är så lycklig !!
    Grattis! :D
  • Längtan till dig

Och grattis alla som vart på rul! :)

Själv känner jag mig som en strandad val. Framför allt när jag häromdagen tog mig ett bad och hade svårt att ta mig i och ur det xD.

Magen har växt på sig rejält och mycket upptill så har lite svårt att äta vissa ggr och kan få springa och spy då det trycker på så. Sen tror jag att jag kan ha foglossning på g.

Jag var också på 25 veckors kollen i förra veckan och hade då sf mått 23 och bebis låg i medel på kurvan och allt var normalt sa bm. Det var jättemärkligt att höra hjärtljuden för första gången och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna. Underbart...och bebis fick till en spark på mackapären som bm använde för att lyssna med så både hon och jag ryckte till ^^. Vår lilla karate kid! ;)

Vi har också fått tider till föräldraträffar i mars och allt känns så himla bra nu, trots alla krämpor. Jag längtar ihjäl mig! Framför allt också på grund av att jag idag blev moster igen till en liten tjeja <3 

Svar på tråden BF Maj 2014