läka efter otrohet
Hej!
Jag förstår hur du känner dig. Min exman var otrogen mot mig 2009 och jag tog faktiskt beslutet att lämna omedelbart. Tillit är grundsatsen i alla förhållanden och den tog han bort självmant. Vi hade inga barn så papper kunde skrivas under 1,5 månad efter att han blivit påkommen. Jag var psykiskt nedbruten men jag gick på terapi för att jag var fast besluten om att han inte skulle knäcka mig som person.
När jag minst anade det så träffade jag en helt underbar man. Idag så är vi förlovade, väntar vårt första barn och om två veckor ska vi gifta oss.
Det finns lyckliga slut och det finns en fortsättning på livet. Det finns inte en person på hela jorden för en. Och tro mig. Jag satt också här inne och läste om personer som levde ett nytt liv utan maken. Jag var väldigt avundsjuk och nu är jag själv där. Jag försöker inte göra dig avundsjuk (alls) utan jag vill bara säga: gör precis det du vill. Du är värd mer än att hamna tvåa. Ditt egenvärde måste göra sig påmint. Om din man inte klarar av det så kanske du förtjänar bättre? En vän god vän sammanfattade min fas såhär: det krävs en man för att klara av att älska en kvinna. Och då menade hon att det krävs en man som inser att livet har sina upp och ner. Allt är inte perfekt alltid men man ska vara i relationen ändå och försöka vårda kärleken.
Lycka till och jag håller på dig!