persident skrev 2013-09-12 18:36:13 följande:
Till Anonym 100%?
Om min man erkände självmant?
Han erkände sedan jag frågat, konfronterat och "ställde honom mot hväggen" men han kom inte och berättade självmant att han hade en affär bakom min rygg. Han svarade att det hade varit men är ngt nu, att han avslutat ½ år tidigare, för att vi -han och jag hade fått det bättre och ville inte berätta för mig för att inte såra i onödan.
Han har inte visat någon ånger men sagt att han skäms för vad han gjort.
Vad fick jag veta om otroheten?
Han har inte berättat något självmant utan jag har frågat och han svarat med korta svar, bara på de frågor jag ställde, inget utöver.
Mina frågor var och är fokus på varför det hände, hur gör vi, vad vill du, vad vill jag och hur ska vi göra för att inte råka ut för det igen. Jag frågade när det började och slutade, antal gånger men inte smaskiga detaljer.
Jag har min mans version som han berättat för mig, jag har läst några mail från andra dem emellan om hur, när det blev avslutat, så det finns två versioner Jag har inte kontaktat den andra för då får jag ytterligare en version och så är karusellen igång igen och det vet jag inte om jag orkar med.
Tack för att du är glad för min skull, Du får gärna skriva mer om du vill, till mig om du vill det.
Jag hoppas tillbaka till dig att det går bra för dig/er. Som sagt det tar tid och tilliten är skadad för alltid.
Till Persident,
Mina frågor har gått över till "varför det hände" Jag har fruktansvärt svårt att acceptera det som hänt. Det är verkligen så olikt honom att ens göra något sådant. Jag både litar på honom och inte. Sen känner jag att han skulle väl aldrig göra om det igen? Och utsätta mej för detta en gång till?? Därför känner jag att jag kan lite på honom lite mer hela tiden.
Jag har oxå bara hans version och jag frågade honom att, om jag ringde henne och frågade om allt gått till så som han sagt, om hon skulle säga likadant, och det antog han väl.... Ibland undrar jag vad jag gör kvar i förhållandet. Han valde ju att avsluta det, men inte jag?? Hur kan jag stanna i ett sånt här förhållande?
Mycke tanke kom med chocken, somna själv, vakna själv, åka på semester själv...låter trivialt, men det är ju lite vardagslivet man kommer sakna om det tog slut. Men givetvis skulle en annan värld öppna sig.
Man undrar hur länge man kommer känna såhär? Han tror nog att jag mår bättre än vad jag gör, men jag tänker på det varje dag. Ska man ha det såhär, hur länge? Kanske lika bra att ta tjuren vid hornen och göra slut och bli singel så fort som möjligt, så kanske man har en chans att må bättre lite tidigare. Det är verkligen så, att man har inte samma känslor för honom längre.
Känns just nu att jag har honom tills jag inte orkar mer, han är en duktig kille och kan fixa det mesta, en "handyman" och det känns som om jag utnyttjar honom, fast jag har inte dåligt samvete för det alls. I mina ögon har han sjunkit väldigt lågt, och jag tycker väl om honom , men absolut inte som innan. Jag är med på boplats, så det känns lite som om man förbereder sig.
Som det känns nu, så kommer jag inte orka inoilvera mej i ett riktigt förhållande igen, detta har tagit förmycket känslomässigt. Bara "leva livet" så fort man kommer på fötter, umgås med vänner och barn. Suck, om någon annan kunde bestämma för en.... (fast det har han ju egentligen redan gjort, det är bara jag som lever i en lögn, och inte vågar ta steget och är trög seg)