• Alvas mamma

BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd

Hej!
    Jag är gravid med andra barnet, bf i början av mars 2014.
    Vore roligt om fler ville samlas så kan vi pratas vid genom graviditeten och gärna dela bilder med varandra.
    Är det första gången eller har du flera barn, spelar ingen roll, alla välkomna!
    Jag ser fram emot att få dela en spännande höst med er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-05 19:44
    BF-lista:
    LittleMommy - BF 17 februari, 6e barnet, 29 år, Östergötland

CoronaPixel - BF 22 februari, 3e barnet

lillgrodan2010 - BF 22 februari, 2a barnet, 31 år, Hälsingland

Pofi - BF 25 februari, 1a barnet, 20 år, Blekinge

Smilla0608 - BF 28 februari, 3e barnet, Göteborg

Carro8401 - BF 2 mars, 2a barnet,

Malle7808 - BF 6 mars, 3e barnet, 35 år

Alvas mamma - BF 6 mars, 2 barnet, 21 år, Dalarna

lillblobb - BF 9 mars, 2 barnet, 35 år, Stockholm

Thaqii - BF 16 mars, 5e barnet, 30 år

keeponrolling - BF 20 mars, 1a barnet, Öland

MissAdolfsson - BF 26 mars, 1a barnet, 21 år, Bor i Östergötland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-06 19:58
    MTina - BF 12 februari, 1a barnet, 25 år, Hälsingland
    Miss Linn - BF 23 februari, 4e barnet, 33 år Östergörland
    beckanil - BF 22 februari, 1a barnet, 30 år, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-10 12:05
    Lindzor - BF 8 februari. 4:e barnet (2a), Östergötland.

Jsjöblom - BF 8 februari, 2a barnet, 30 år, Haninge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:58
    smalltownmom - BF 9:e mars. 3:e barnet
    NovaRobin - BF 2 mars, 3:e barnet
    bigcitymom - BF 26 mars, 2:a barnet, 31 år, Stockholm
    Bettan86 - BF 7 mars, 1a barnet, 27 år, Dalarna.
    Blund3r - BF 10 mars, Tvillingar, 22 år, Göteborgsområdet
    Hallonfrossa - BF 26 februari, 3e barnet, 26 år.
    Mandyyy - BF mars, 2a barnet.
    EmJii - BF 8 mars, 3e barnet, Västernorrland.
    Förväntansfulla - BF 14 februari, Tvillingar, 24 år, Borås.
    Sabina82 - BF 14 februari, 2a barnet
    JessicaBunneh - BF 31 mars, 1a barnet, 27 år, Linköping.
    Tängla - BF15 februari, 5e barnet

• Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd
  • Alvas mamma
    TWT skrev 2013-11-25 23:36:20 följande:

Dock verkar det som jag har början till havandeskapsförgiftning. BM upptäckte i fredags att bltr hade ökat väldigt mycket. Tillsammans med mitt ögonflimmer och huvudvärk som kommer och går så var det inte alls bra. Blev spec mvc och nu täta kontroller hos bm och återbesök på smvc nästa fredag.

STYRKE KRAMAR I MASSOR!!![/quote]Tack, får försöka ta det så lugnt som möjligt. Inte helt lätt med en 4,5-åring dock ;)
  • TWT
    Alvas mamma skrev 2013-11-26 06:16:22 följande:
    STYRKE KRAMAR I MASSOR!!!

Tack, får försöka ta det så lugnt som möjligt. Inte helt lätt med en 4,5-åring dock ;)[/quote] Va själv till BM idag o jag hade oxå förhöjd bltr ska dit igen på fredag för att se så att de inte är nåt, förhoppningsvis bara tillfälligt. De var dock inte mycket förhöjt som ditt. Men de är ju bra att dom är extra noga. Ja jag förstår att de är svårt att ta det lugnt med en 4,5 åring.
  • Lindzor
    TWT skrev 2013-11-26 19:26:37 följande:

Tack, får försöka ta det så lugnt som möjligt. Inte helt lätt med en 4,5-åring dock ;)[/quote] Va själv till BM idag o jag hade oxå förhöjd bltr ska dit igen på fredag för att se så att de inte är nåt, förhoppningsvis bara tillfälligt. De var dock inte mycket förhöjt som ditt. Men de är ju bra att dom är extra noga. Ja jag förstår att de är svårt att ta det lugnt med en 4,5 åring.
    Ta det på allvar när dem påtalar vila.... superviktigt... Kan gå ruskigt fort annars. Viktigt att ni är rädd om er!
    Hoppas det ser bättre ut vid nästa kontroll.

TWT, vad sa BM om ev. förvärkar/samandragningar? 
  • TWT
    Lindzor skrev 2013-11-26 20:07:44 följande:

Va själv till BM idag o jag hade oxå förhöjd bltr ska dit igen på fredag för att se så att de inte är nåt, förhoppningsvis bara tillfälligt. De var dock inte mycket förhöjt som ditt. Men de är ju bra att dom är extra noga. Ja jag förstår att de är svårt att ta det lugnt med en 4,5 åring.
    Ta det på allvar när dem påtalar vila.... superviktigt... Kan gå ruskigt fort annars. Viktigt att ni är rädd om er! Hoppas det ser bättre ut vid nästa kontroll. TWT, vad sa BM om ev. förvärkar/samandragningar? [/quote] Hej! Bm sa att hon vill att jag ringer upp till förlossningen OM de skulle hända igen. Hon viste inte riktigt vad de kunne vara. Men för säkerhetskull så skulle jag ringa. För OM de skulle visa sig vara värka så är det bra att vara förbered el ev kunna förhindra en ev förtidig födsel OM de nu va värkar. Men bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
  • Lindzor
    TWT skrev 2013-11-26 20:20:12 följande:
    Ta det på allvar när dem påtalar vila.... superviktigt... Kan gå ruskigt fort annars. Viktigt att ni är rädd om er! Hoppas det ser bättre ut vid nästa kontroll. TWT, vad sa BM om ev. förvärkar/samandragningar? [/quote]

Hej! Bm sa att hon vill att jag ringer upp till förlossningen OM de skulle hända igen. Hon viste inte riktigt vad de kunne vara. Men för säkerhetskull så skulle jag ringa. För OM de skulle visa sig vara värka så är det bra att vara förbered el ev kunna förhindra en ev förtidig födsel OM de nu va värkar. Men bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
    Ok, undrade lite då jag har fått väldigt återkommande sammandragningar, men inte smärtsamma än så länge. 'har så svårt att "vara till besvär" så jag har nog svårt att ta mig för och ringa förlossning, väntar nog in och ringer bm om det inte ger sig... :) Hur långt gången var du?
  • TWT
    Lindzor skrev 2013-11-26 20:58:29 följande:

Hej! Bm sa att hon vill att jag ringer upp till förlossningen OM de skulle hända igen. Hon viste inte riktigt vad de kunne vara. Men för säkerhetskull så skulle jag ringa. För OM de skulle visa sig vara värka så är det bra att vara förbered el ev kunna förhindra en ev förtidig födsel OM de nu va värkar. Men bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
    Ok, undrade lite då jag har fått väldigt återkommande sammandragningar, men inte smärtsamma än så länge. 'har så svårt att "vara till besvär" så jag har nog svårt att ta mig för och ringa förlossning, väntar nog in och ringer bm om det inte ger sig... :) Hur långt gången var du?[/quote] Jag är som dig, vill inte vara till besvär. Men som min BM sa 'de är bättre att ringa in en gång för mycket än en gång för lite. O så får dom på förlossningen avgöra om dom vill att du ska komma in för en undersökning. Är det så att de visar sig att dom här smärtorna är början på nåt så kan dom förhindra en ev förtidig förlossning'. Så ring o fråga nästa gång, de ska jag göra. :D Jag går in i v.25
  • Lindzor
    TWT skrev 2013-11-27 07:32:53 följande:
    Ok, undrade lite då jag har fått väldigt återkommande sammandragningar, men inte smärtsamma än så länge. 'har så svårt att "vara till besvär" så jag har nog svårt att ta mig för och ringa förlossning, väntar nog in och ringer bm om det inte ger sig... :) Hur långt gången var du?[/quote] Jag är som dig, vill inte vara till besvär. Men som min BM sa 'de är bättre att ringa in en gång för mycket än en gång för lite. O så får dom på förlossningen avgöra om dom vill att du ska komma in för en undersökning. Är det så att de visar sig att dom här smärtorna är början på nåt så kan dom förhindra en ev förtidig förlossning'. Så ring o fråga nästa gång, de ska jag göra. :D Jag går in i v.25
    Ja du har så rätt. Man får väl svälja "inte vara till besvär-genen" och ta ett samtal om det inte ger sig. .:) Antar att dem fått "onödigare" samtal än så:)
  • Alvas mamma

Jag har också haft ordentliga sammandragningar/förvärkar sen i tisdags. Känns som Kraftig mensvärk o magen blir alldelens hård.

Fick rådet att vila enligt bm och om det blir värre/kvarstår ringa till förlossningen. Så länge jag vilar är det lugnt, men när jag rör mig eller stressar så kör det igång igen.

Imorron tänkte jag försöka jobba, hoppas det går bra.

En kompis till mig berättade att hon hade så i alla sina 3 graviditeter och att det då var gbs, grupp b streptokocker. Nån med erfarenhet av det?

• Lindzor
    Alvas mamma skrev 2013-11-28 16:08:14 följande:
    Jag har också haft ordentliga sammandragningar/förvärkar sen i tisdags. Känns som Kraftig mensvärk o magen blir alldelens hård.
    Fick rådet att vila enligt bm och om det blir värre/kvarstår ringa till förlossningen. Så länge jag vilar är det lugnt, men när jag rör mig eller stressar så kör det igång igen.
    Imorron tänkte jag försöka jobba, hoppas det går bra.
    En kompis till mig berättade att hon hade så i alla sina 3 graviditeter och att det då var gbs, grupp b streptokocker. Nån med erfarenhet av det?
    Nja, dem trodde jag hade det i föregående graviditet. Men då det är något som i så fall finns kvar, så kan det inte varit det eftersom dem testat för det nu och det inte är det. Men pratade med BM idag, och hon pratade om att UVI kan ev. ge påverkan på sammandragningarna med.
  • Alvas mamma
    Lindzor skrev 2013-11-26 20:07:44 följande:
    Va själv till BM idag o jag hade oxå förhöjd bltr ska dit igen på fredag för att se så att de inte är nåt, förhoppningsvis bara tillfälligt. De var dock inte mycket förhöjt som ditt. Men de är ju bra att dom är extra noga. Ja jag förstår att de är svårt att ta det lugnt med en 4,5 åring.
    Ta det på allvar när dem påtalar vila.... superviktigt... Kan gå ruskigt fort annars. Viktigt att ni är rädd om er!
    Hoppas det ser bättre ut vid nästa kontroll.

TWT, vad sa BM om ev. förvärkar/samandragningar? [/quote]Tack tack. Försöker verkligen. Förvärkar på det gör ju att jag inte har så mycket att välja på ;)

Men man känner sig så dum och handikappad när jag måste be om hjälp hela tiden. Handla tunga saker. Byta gardiner, putsa fönster och nu kan jag inte ens dammsuga utan att det kör igång.

Då känns det verkligen långt till mars!!
Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd