• Alvas mamma

BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd

Hej!
    Jag är gravid med andra barnet, bf i början av mars 2014.
    Vore roligt om fler ville samlas så kan vi pratas vid genom graviditeten och gärna dela bilder med varandra.
    Är det första gången eller har du flera barn, spelar ingen roll, alla välkomna!
    Jag ser fram emot att få dela en spännande höst med er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-05 19:44
    BF-lista:
    LittleMommy - BF 17 februari, 6e barnet, 29 år, Östergötland

CoronaPixel - BF 22 februari, 3e barnet

lillgrodan2010 - BF 22 februari, 2a barnet, 31 år, Hälsingland

Pofi - BF 25 februari, 1a barnet, 20 år, Blekinge

Smilla0608 - BF 28 februari, 3e barnet, Göteborg

Carro8401 - BF 2 mars, 2a barnet,

Malle7808 - BF 6 mars, 3e barnet, 35 år

Alvas mamma - BF 6 mars, 2 barnet, 21 år, Dalarna

lillblobb - BF 9 mars, 2 barnet, 35 år, Stockholm

Thaqii - BF 16 mars, 5e barnet, 30 år

keeponrolling - BF 20 mars, 1a barnet, Öland

MissAdolfsson - BF 26 mars, 1a barnet, 21 år, Bor i Östergötland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-06 19:58
    MTina - BF 12 februari, 1a barnet, 25 år, Hälsingland
    Miss Linn - BF 23 februari, 4e barnet, 33 år Östergörland
    beckanil - BF 22 februari, 1a barnet, 30 år, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-10 12:05
    Lindzor - BF 8 februari. 4:e barnet (2a), Östergötland.

Jsjöblom - BF 8 februari, 2a barnet, 30 år, Haninge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:58
    smalltownmom - BF 9:e mars. 3:e barnet
    NovaRobin - BF 2 mars, 3:e barnet
    bigcitymom - BF 26 mars, 2:a barnet, 31 år, Stockholm
    Bettan86 - BF 7 mars, 1a barnet, 27 år, Dalarna.
    Blund3r - BF 10 mars, Tvillingar, 22 år, Göteborgsområdet
    Hallonfrossa - BF 26 februari, 3e barnet, 26 år.
    Mandyyy - BF mars, 2a barnet.
    EmJii - BF 8 mars, 3e barnet, Västernorrland.
    Förväntansfulla - BF 14 februari, Tvillingar, 24 år, Borås.
    Sabina82 - BF 14 februari, 2a barnet
    JessicaBunneh - BF 31 mars, 1a barnet, 27 år, Linköping.
    Tängla - BF15 februari, 5e barnet

• Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd
  • Sallyjack

Någon mer som åkt på magsjuka? Har kräkts sen imorse och det hjälper inte direkt att ha en tryckande klump på magsäcken....

• Mikaela81

Usch va jobbigt med magsjuka. Jag åkte på vinterkräksjukan förra gången jag var gravid i v 37. De e inte kul. Krya på dig!

• Pofi

Tjejer! Hur gör ni med barnkläder?? Ni som har koll, hur mycket behöver man köpa?

Tycker det är svårt, vi vill ju inte sitta med massa kläder som vi inte hinner använda, men vi måste ju ha så det räcker.. Hm..

Hur mycket köper ni i varje storlek? c:

• Alvas mamma

Magsjuka lät inte alls kul, hoppas du mår bra nu iallafall!

Jag köpte, till första barnet, kanske 4 body i stl 50 och 4-5 i stl 56. 2 par byxor och 1-2 pyjamasar.

Sen sparade jag en slant så jag kunde köpa det jag ville och behövde när bebis kommit. Hon var bara 47 lång så stl 50 hade vi länge.

Nu, till andra, har jag köpt 1 set i stl 56 och en pyjamas i stl 56. Har kollat igenom vad jag har kvar och har säkert 12-15 body i stl 50, 3-4 pyjamasar och några byxor, minns inte alls hur många. Stl 56 har jag säkert 20 body, fattar inte hur jag ska hinna använda allt!

Mitt tips är iallafall, köp hellre lite saker nu, sen beror det ju på hur ofta ni kan tvätta, men då märker du ju hur mycket som ni behöver och kan köpa resten när bebis kommit.

Här står tvättmaskinen i lägenheten så jag kan tvätta när jag vill dygnet runt :D

• carro8401
    Nena8607 skrev 2013-12-29 18:22:05 följande:
    Hej hej. Jag hänger gärna med här. Väntar andra barnet med bf 3 mars :)
    Kul, jag har också bf den 3 mars. och andra barnet. :) Hur gammal är ditt första barn? min blev 3 den 4 december :)
  • Pofi
    Alvas mamma skrev 2014-01-05 19:43:52 följande:

Magsjuka lät inte alls kul, hoppas du mår bra nu iallafall!

Jag köpte, till första barnet, kanske 4 body i stl 50 och 4-5 i stl 56. 2 par byxor och 1-2 pyjamasar.

Sen sparade jag en slant så jag kunde köpa det jag ville och behövde när bebis kommit. Hon var bara 47 lång så stl 50 hade vi länge.

Nu, till andra, har jag köpt 1 set i stl 56 och en pyjamas i stl 56. Har kollat igenom vad jag har kvar och har säkert 12-15 body i stl 50, 3-4 pyjamasar och några byxor, minns inte alls hur många. Stl 56 har jag säkert 20 body, fattar inte hur jag ska hinna använda allt!

Mitt tips är iallafall, köp hellre lite saker nu, sen beror det ju på hur ofta ni kan tvätta, men då märker du ju hur mycket som ni behöver och kan köpa resten när bebis kommit.

Här står tvättmaskinen i lägenheten så jag kan tvätta när jag vill dygnet runt :D

Oj, det var mycket kläder! Haha, hoppas ni hinner med allt c: skönt med tvättmaskin i lägenheten, det skulle jag med vilja ha.. I vår lägenhet är det gemensamt tvättrum i källaren, inte så smidigt kanske men det går ju det med. Skulle vi behöva något snabbt kan man ju alltid tvätta för hand c:

Tack för tipsen!
  • Alvas mamma

Hur är det med er tjejer?

Tiden verkar flyga iväg vissa dagar.

Här är det väl ganska så oförändrat, sjukskriven på heltid sen 1,5 vecka tillbaka. Ska försöka få en ny läkartid på fredag eller måndag då sjukskrivningen går ut.

Igår var jag in på fl, då jag varit så klantig att jag halkade i badrummet och slog i magen i badkaret. Allt såg fint ut med bebis, men själv är jag öm i magen.

Högt bltr så det måste kollas igen imorron.

• Smilla0608

Å va längesen ja skrev här!! E man ff välkommen?=) jag har bf 1 mars men ska snittas den 20 feb på mölndals sjukhus i Göteborg=)) längtar så..

Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd