• Gabi

Kalas för 6 åring!

Hej jag skulle vara så tacksam med råd och tips inför ett 6 års kalas! Känner mig lite orolig och nervös! Har bara haft en barnkalas innan som i och för sig blev väldigt lyckat
    När det gäller mat så tycker jag att alla har typ samma, korv och bröd, hamburg etc typ! Har ni några roliga idéer? Idéer på lekar när det gäller att öppna paket? Flaskan är ju vanlig, sist hade jag lappar med barnens namn på så fick min flicka dra en lapp och det barnet med det namnet fick lämna sin paket! Och godispåsat, typ alla barn som min dotter varit på kalas hos har haft skattjakt, uttjatat tycker jag nu, fiskdamm tycker jag är för lite mi fre barn! Vad kan man hitta på? Sedan kanske man ska ha något där i mellan? Tack på förhand

• Svar på tråden Kalas för 6 åring!
  • Dixie

När min dotter fyllde 6 år hade vi hawaii kalas, men inomhus picknick med köttbullsspett och ananasjuice!

• Mareldsbarn

Min dotter fyllde nyss 5. Då hade vi ansiktsmålning, bjöd på glass, maränger ocholika strössel på. Vi hade en clown som ingick i en skattjakt istället fiskdamm. Det vart lyckat både hos 5 och 6åringarns som bjöds.

• Salt Groda

Vi brukar alltid ha olika sorters små mackor och plockmat, som en buffé, med mat som både stora och små gillar.
    Istället för godispåsar kan man ha en pinata, brukar vara omtyckt av barn.
    Sen har vi alltid en "goodie bag" med lite leksaker istället för godis när barnen går hem. Ev en klubba eller nåt i goodiebagen också.

• 5by5

Ha ett tema på festen så är det lättare att komma på mat och sånt. Sist hade min dotter Monster High kalas och nu vill hon ha antingen tivoli eller Nobel Middag (hon fyller år i december).

• Gabi
    Dixie skrev 2013-09-03 22:48:22 följande:
    När min dotter fyllde 6 år hade vi hawaii kalas, men inomhus picknick med köttbullsspett och ananasjuice!
    Haha vad kul Lät mysigt. Hur delades presenterna ut? Godiset?

• Gabi
    Mareldsbarn skrev 2013-09-03 22:50:51 följande:
    Min dotter fyllde nyss 5. Då hade vi ansiktsmålning, bjöd på glass, maränger ocholika strössel på. Vi hade en clown som ingick i en skattjakt istället fiskdamm. Det vart lyckat både hos 5 och 6åringarns som bjöds.
    Oj lät som en roligt kalas

Vill du utveckla lite mer hur det fungerade med den här clownen ni hade
    "en clown som ingick i en skattjakt istället fiskdamm"
  • Gabi
    Salt Groda skrev 2013-09-04 06:27:42 följande:
    Vi brukar alltid ha olika sorters små mackor och plockmat, som en buffé, med mat som både stora och små gillar.
    Istället för godispåsar kan man ha en pinata, brukar vara omtyckt av barn.
    Sen har vi alltid en "goodie bag" med lite leksaker istället för godis när barnen går hem. Ev en klubba eller nåt i goodiebagen också.
    trevligt, kan du ge förslag på vad för plockmat, små mackor!

Vad är en pinata?

• Gabi
    5by5 skrev 2013-09-04 06:40:21 följande:
    Ha ett tema på festen så är det lättare att komma på mat och sånt. Sist hade min dotter Monster High kalas och nu vill hon ha antingen tivoli eller Nobel Middag (hon fyller år i december).
    'Tema är ju trevligt, tyvärr är det försent nu, inbjudningarna är redan utskickade och kalaset är på söndag stressad känner jag mig

Tivoli eller novellmiddag haha  vad innebär det?
  • FruTrött

Du kanske själv kan stå för temagrejerna? Ex köpa masker/hattar/andra smågrejer, fixa ansiktsmålning mm.

Ska ni vara ute eller inne?

Svar på tråden Kalas för 6 åring!