• Gabi

Kalas för 6 åring!

Hej jag skulle vara så tacksam med råd och tips inför ett 6 års kalas! Känner mig lite orolig och nervös! Har bara haft en barnkalas innan som i och för sig blev väldigt lyckat
    När det gäller mat så tycker jag att alla har typ samma, korv och bröd, hamburg etc typ! Har ni några roliga idéer? Idéer på lekar när det gäller att öppna paket? Flaskan är ju vanlig, sist hade jag lappar med barnens namn på så fick min flicka dra en lapp och det barnet med det namnet fick lämna sin paket! Och godispåsat, typ alla barn som min dotter varit på kalas hos har haft skattjakt, uttjatat tycker jag nu, fiskdamm tycker jag är för lite mi fre barn! Vad kan man hitta på? Sedan kanske man ska ha något där i mellan? Tack på förhand

• Svar på tråden Kalas för 6 åring!
  • Gabi
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 10:29:28 följande:
    jo det är sant, men det kanske man kan skära upp innan och förvara på färdiga fat i kylen med plastfiolie över?

Absolut, kände bara att det blir så mycket hackande men det kanske inte blir så jobbigt
  • Mineralvatten
    Gabi skrev 2013-09-04 10:35:47 följande:
    Absolut, kände bara att det blir så mycket hackande men det kanske inte blir så jobbigt
    haha jodå men allt som uppmuntrar barn att äta grönsaker är väl bra? =).
    i värsta fall kan man ju ta catering =). 
  • Gabi
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 13:35:53 följande:
    haha jodå men allt som uppmuntrar barn att äta grönsaker är väl bra? =).
    i värsta fall kan man ju ta catering =). 
    är ju e del hackande när vi bara är familjen och nu blir det 17 barn
  • Mareldsbarn

Vi gjorde en skattkarta där barnen först samlades i en grupp och fick en varsin godispåse. På en lapp stod det att clownen kokobello tagit barnens godis.dags att leta efter clownen. Sedan såg de en clown i ett hörn så de sprang ditochclownen kastade upp lite godis i luften med en ny karta. De fick inplastat godis. Där kom en ny karta med text som en vuxen läste upp och så fick barnen springa och jaga clownen på ett nytt ställe. Slutligen hade barnen samlat ihop sina godisar och fick även chans att fånga clownen :)

• Mineralvatten
    Gabi skrev 2013-09-04 13:50:53 följande:
    är ju e del hackande när vi bara är familjen och nu blir det 17 barn
    men kan inte ni vuxna hacka upp allt tillsammans när alla kommit?
    då går det kanske blixtsnabbt?
    bara spånar lite =).

Jag äter rawfoodsnacks istället för traditoinellt godis. Mina recept har godkänts av mannen ena brors ganska så kräsna barn ;).
    om vill ha lite recept så säg till =).
    kan även tipsa om en god rawfoodtårta som smakar sött men endast är sötad med dadlar och fikon.
    den du ;). 
  • Gabi
    Mareldsbarn skrev 2013-09-04 17:14:43 följande:
    Vi gjorde en skattkarta där barnen först samlades i en grupp och fick en varsin godispåse. På en lapp stod det att clownen kokobello tagit barnens godis.dags att leta efter clownen. Sedan såg de en clown i ett hörn så de sprang ditochclownen kastade upp lite godis i luften med en ny karta. De fick inplastat godis. Där kom en ny karta med text som en vuxen läste upp och så fick barnen springa och jaga clownen på ett nytt ställe. Slutligen hade barnen samlat ihop sina godisar och fick även chans att fånga clownen :)
    hmm jag kanske är trög, fattar inte riktigt, barnen fick varsin godispåse, på en lapp stod det att en clown tagit deras godis?
  • Gabi
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 17:20:49 följande:
    men kan inte ni vuxna hacka upp allt tillsammans när alla kommit?
    då går det kanske blixtsnabbt?
    bara spånar lite =).

Jag äter rawfoodsnacks istället för traditoinellt godis. Mina recept har godkänts av mannen ena brors ganska så kräsna barn ;).
    om vill ha lite recept så säg till =).
    kan även tipsa om en god rawfoodtårta som smakar sött men endast är sötad med dadlar och fikon.
    den du ;). 
    Hmm nu förstår jag inte? att jag och min man hackar allt när alla barn kommit? det funkar nog inte, kalaset är bara på 2 timmar.
  • Mineralvatten
    Gabi skrev 2013-09-04 17:23:43 följande:
    Hmm nu förstår jag inte? att jag och min man hackar allt när alla barn kommit? det funkar nog inte, kalaset är bara på 2 timmar.
    nej nej skulle inte föräldarna till barnen medverka eller missförstod jag?, då menade jag att föräldrarna kan hjälpa er att hacka förbannelse =).
  • Gabi
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 17:25:16 följande:
    nej nej skulle inte föräldarna till barnen medverka eller missförstod jag?, då menade jag att föräldrarna kan hjälpa er att hacka förbannelse =).
    nej inga föräldrar, bara barn
  • Mareldsbarn

Nej nej, menade att det fick en tom påse och de skulle leta rätt på godiset och fylla påsen med :) var lite trött när jag skrev

• Gabi
    Mareldsbarn skrev 2013-09-06 09:16:18 följande:
    Nej nej, menade att det fick en tom påse och de skulle leta rätt på godiset och fylla påsen med :) var lite trött när jag skrev
    ha ha ha!!!! ja då är jag med
  • Gabi

men hur blev det jämnt fördelat med godis om clownen bara kastade?

• MissDecibel

Vi har haft pizzabuffe, och spakalas när minstingen var yngre. Bubbelbad, ansiktsmask o gurka på ögonen. Målade naglar mm.
    Grillspett o pommes har vi bjudit på oxå. En gång hade vi godisbuffe efter maten. Singstar har varit poppis på kalasen.

• Mareldsbarn

Clownen kastade 7 klubbor en gång (de var 7barn) och nästa gång hade han Maskar dvs mega långa gelemaskar som vi plastat in i aluminiumfolie och då oxå 7 st, sedanvar det en tablettask med 7 st osv. Inte lösgodis i mängder. Herregud vad kass Jag var på att. Förklara ser jag :)

• Gabi
    MissDecibel skrev 2013-09-06 23:17:08 följande:
    Vi har haft pizzabuffe, och spakalas när minstingen var yngre. Bubbelbad, ansiktsmask o gurka på ögonen. Målade naglar mm.
    Grillspett o pommes har vi bjudit på oxå. En gång hade vi godisbuffe efter maten. Singstar har varit poppis på kalasen.
  • Gabi
    Mareldsbarn skrev 2013-09-06 23:18:00 följande:
    Clownen kastade 7 klubbor en gång (de var 7barn) och nästa gång hade han Maskar dvs mega långa gelemaskar som vi plastat in i aluminiumfolie och då oxå 7 st, sedanvar det en tablettask med 7 st osv. Inte lösgodis i mängder. Herregud vad kass Jag var på att. Förklara ser jag :)
    hahaa då förstår jag såg framför mig massa små lösgodis hihii!! Kan vara jag som är trög
Svar på tråden Kalas för 6 åring!